Avatar billede nikki_el_loco Nybegynder
14. juni 2001 - 18:38 Der er 8 kommentarer

Thomson DVD med DivX-afspilning

Jeg har lige købt en Thomson DVD model DTH 4200 i Hifiklubben. Den spiller alt: DVD, VCD, SVCD og MP3 uden problemer. Forhandleren sagde, at nogen endda havde fået den til at afspille DivX med den rette kombination af filmens og CD-mediets kvalitet. Men hvad er den rette kombination? Hvis nogen har fået den til dette, vil jeg gerne høre hvordan, på hvilke medier osv.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 18:41 #1
Jeg tror det er løgn. Hvis den kan det, så skal du være meget glad.
Jeg har ikke hørt om nogen stationær DVD afspiller, der kunne det.
Avatar billede madskp Nybegynder
14. juni 2001 - 18:43 #2
Hvis du vil vide hvilke medier der er bedst sammen med din afspiller så prøv www.vcdhelper.com hvor der er en masse info om den slags.
Dog har jeg heller ikke hørt om dette endnu!!
Avatar billede madskp Nybegynder
14. juni 2001 - 19:00 #3
Avatar billede madskp Nybegynder
14. juni 2001 - 19:04 #4
På Thomson hjemmeside skriver de at det skal være cd-r/cd-rw med silver coating der anbefales.
Men stadigvæk er der ikke noget om at den skulle kunne afspille DivX

http://www.thomson-europe.com/Frame/1,3040,,00.html
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 19:05 #5
Nikki_el_loco > Sig endelig til, hvis du får den til at afspille DivX.
Avatar billede nikki_el_loco Nybegynder
14. juni 2001 - 19:13 #6
Jeg synes også, det lyder som lidt af en røver, men det er jo et forsøg værd... Han hævdede i hvert fald at det var lykkedes for nogle... Jeg lader høre fra mig, hvis jeg opdager noget.
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 19:28 #7
Det er den her afspiller man skal havde fat i.
http://www.electronics4sale.com/ws/dvd/rca/rc5231z.shtml
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. juni 2001 - 20:03 #8
Makse - Der findes faktisk afspillere der kan - kender dog ikke den her. :-(

Anyway skal du nærmere søge på præcist hvilke codecs den understøtter. Desværre er ikke alle DivX codecs lige kompatible. suk...