Avatar billede smitx Praktikant
23. januar 2008 - 08:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google vil ikke rette Titel!

Hej eksperter

Nu har jeg igennem 2 måneder forgæves at få rettet teksten som kommer frem når man søger på mit domæne.

Grunden er at for 7-8 år siden hvor jeg med domænet kørte noget chat historie havde #Skjultnavn on IRC Dalnet.
Nu her for et par år siden har jeg skiftet alt ud og kører med noget spilleside, men søger jeg på navnet kommer det gamle info stadigvæk frem :(
#skjultnavn on IRC Dalnet
Users - Info - Rules - xxxxxxxxxxxx
Som intet har med den nye side at gøre!

Hvordan kan jeg få slettet/rettet det på Goggle?

Har skrevet til dem uden held.
Har læst og forsøgt med META og Robots.txt i lange baner, men den ignorer totalt.

Hjælp søges...
Avatar billede leif Seniormester
23. januar 2008 - 08:28 #1
Vente er nok en af de ting du blot skal.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2008 - 08:35 #2
google laver deres tekster på to måder.

Normalt er linket lavet af det derstår mellem dine Title Tags i koden og det derstår under linket er lavet af det du har skrevet i din META description tag. Nogle gange, hvis du ikke har nogen meta description tages sideteksten

I enkelte tilfælde bruges den tekst du finder hvis dit site er ptaget i ODP (www.dmoz.org), men det er min opfattelse at dette sker sjældnere og sjældnere.

Ret din title tag og din meta description og vent et par måneder så skulle der gerne ske noget
Avatar billede goose Nybegynder
23. januar 2008 - 08:48 #3
Prøv og indsæt flg. metakode på dit site, så vil en evt. ODP tekst ikke blive brugt:

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOODP"

/Goose
Avatar billede smitx Praktikant
23. januar 2008 - 09:35 #4
bufferzone

Jeg har rettet meta for 2 år siden, og vente, ja det har jeg jo så gjort i 2 år også *lol*

goose har lige prøvet at tilføje din ide, så må vi se hvad der sker.
Men selve overskriften er jo også hel gal.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2008 - 10:05 #5
Du kunne også kikke på www.google.com/webmasters her er der muligheder for reinclutin, derer en slags gentilmelding hvor du får mulighed for at beskrive problemet. Dette er andre mennesker end dem du når via en email
Avatar billede smitx Praktikant
27. februar 2008 - 16:30 #6
Jeg giver op.
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 14:09 #7
Kig nærmere på Google Webmaster Tools. Opret et sitemap i xml-format som du giver til google. På den måde er der en større chance for at du får opdateret informationen.
Søg på "google sitemap generator" for at få nogle værktøjer der kan hjælpe dig med at generere det.
Under webmaster tools kan du også se præcis hvad google ved om dig, hvornår den sidst har været forbi, etc.

- Michael