Avatar billede bas Forsker
22. januar 2008 - 11:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvor findes og redigeres dokumentstyringsblanketten?

Hej

Hvor / hvordan gemmes og redigeres dokumentstyringsblanketten i Word
2003?
Har den en fast placering, eller bestemmer man selv placering?
Bestemmer man selv navnet på filen?

Jeg har søgt på vores forskellige drev, men har ikke kunnet finde
den.
er der et sted, hvor jeg kan se, hvor den er Gemt?
Filen hedder Dokumentstyringsblanket.doc.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede vejmand Juniormester
22. januar 2008 - 12:02 #1
Jeg ved ikke om du kan bruge dette, jeg har en ældre version af Word.

Funktioner -> Indstillinger -> Filplaceringer
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2008 - 12:28 #2
Hej

Jo, men ved ikke, om det er brugerskabeloner eller
arbejdsgruppeskabeloner jeg skal kigge efter.
Jeg snyes ikke jeg kan finde noget, når jeg kigger
på de forskellige placeringer.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. januar 2008 - 13:43 #3
Dokumentstyringsblanket? Hvad er det?
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2008 - 14:40 #4
Bare jeg helt vidste det.

Hvis du har lavet og åbnet en skabelon i Word er der - i mit tilfælde -  oppe i værktøjslinjen et ikon, der hedder dokumentstyring. Når jeg klikker på det, åbner dokumentstyringsblanketten.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. januar 2008 - 17:39 #5
Så har I sikkert en global skabelon, der styrer det. For det er ikke standard-Word.

Hvis du kan åbne dokumentstyringsblanketten via ikonet i værktøjslinjen, kan du vel også rette den og derefter blot gemme den?
Avatar billede perhol Seniormester
22. januar 2008 - 17:43 #6
Startede lige en skabelon jeg selv har lavet på grund af ren nysgerrighed.
Søgte efeter 'dokumentstyring' i hjælpen.
Jeg aner stadig ikke hvad 'dokumentstyring' er!
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2008 - 17:48 #7
Nej, der er ikke meget hjælp at hent i Office-hjælpen.
Jeg tror der er en liste der bliver hentet ind i dokumentstyringsblanketten et andet sted fra. Jeg kan nemlig ikke se og rette i den direkte i blanketten.

Jeg får en kollega til at hjælpe mig, og så bliver jeg forhåbentligt meget klogere.
Så må jeg lige vende tilbage med en "åbenbaring" - hvis den findes.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. januar 2008 - 17:51 #8
#bas -> Tjek lige, om du har nogle globale skabeloner installeret. (Funktioner - Skabeloner og tilføjelsesprogrammer)

#perhol -> Der findes ikke noget, der hedder dokumentstyringsblanket som standard i Word. Det må være en add-in eller andet "sjov", som er installeret.
Avatar billede perhol Seniormester
22. januar 2008 - 17:59 #9
Gennemløg lige alle kommandoer i Word - Tilpas - Alle kommandoer.
Fandt ingen 'dokumentstyring'.
Er tilbøjelig til at give wordhajen ret.
Måske du kunne rette henvendelse til jeres IT afdeling.
Er bestemt interesseret. Det kunne da være rart helt at kunne styre brugernes dokumenter!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. januar 2008 - 18:19 #10
Hvad lister den dokumentstyringsblanket egentlig?
Avatar billede bas Forsker
24. januar 2008 - 17:39 #11
Hej

Dokumentstyringsblanketten lister nogle afdelinger.

Jeg har haft talt med en kollega om det, men jeg må sige, at
jeg desværre ikke blev meget klogere på det.

Dokumentstyringsblanketten må på en eller anden måde være
integreret i skabelonen eller i en makro.

Nå, men jeg tror ikke jeg behøver at finde ud af så meget mere
omkring det. Men man bliver jo af og til lidt nysgerrig og stædig,
og det kunne da have været rart, hvis man havde fået en AHA-oplevelse.

Mange tak for jeres indlæg.

Jeg tror jeg lukker.

Er der nogen, der vil have points?

Mvh. Martin
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. januar 2008 - 17:50 #12
Tak for tilbuddet, men jeg skal ikke have nogen point. Der er jo reelt ingen løsning, hvis ikke du har mulighed for at finde den fil, hvor koden befinder sig.

Hvis ikke du har tjekket under Funktioner - Skabeloner og tilføjelsesprogrammer, når du har mulighed for at vælge dokumentstyringsblanketten, synes jeg stadig, at du lige skulle prøve at kigge.
Avatar billede bas Forsker
24. januar 2008 - 18:02 #13
Hov, jeg har ikke fulgt helt med, kan jeg se.
Jeg har ikke kigget på det med Funktioner - Skabeloner og tilføjelsesprogrammer.
Det må jeg lige huske at kigge på.
Avatar billede bas Forsker
28. januar 2008 - 16:57 #14
Hej

Nu har jeg kigget under Skabeloner og tilføjelsesprogrammer,
men er ikke blevet klogere.

Jeg vil lukke spm.

Vil Word-hajen eller andre have points?

/Martin
Avatar billede word-hajen Nybegynder
28. januar 2008 - 18:24 #15
Er der noget indlæst, når du ser under Skabeloner og tilføjelsesprogrammer?
Avatar billede bas Forsker
25. februar 2008 - 15:02 #16
Jeg har fundet filplaceringen i Visula Basic Editoren.
Jeg skulle bare lige have slåt visningen af skjulte filer og mapper
til i Stifinder under Funktioner > Mappeindstillinger > Vis.

Måske har en af jer skrevet det i forvejen.

Nogen, som vil have points - Word-hajen måske?

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
25. februar 2008 - 15:03 #17
"Visula" og "slåt" hmm, nogle gange går det bare lidt for hurtigt med at skrive ;-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. februar 2008 - 17:31 #18
Dejligt at du har fundet filen, men var det ikke meningen, at du ville have ændret et eller andet i den?
Avatar billede bas Forsker
25. februar 2008 - 19:52 #19
Jo, jeg skal vis tlige have kigget på den, men jeg tror, at det er blevet rettet.
Jeg må hellere få kigget på det.

Jeg undrede mig også bare over, at jeg ikke kunne finde filen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
25. februar 2008 - 20:41 #20
Ja, Windows standard-indstillinger er skyld i mange grå hår. Noget af det første, jeg gør, når jeg har installeret ny pc, er, at slå visningen af skjulte mapper/filer til og sørge for, at fil-extensions altid bliver vist.
Avatar billede bas Forsker
13. april 2009 - 10:53 #21
Luker.