Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. januar 2008 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjerne adresse felt i IE7

Kan adressefeltet virkelig ikke fjernes i IE7?

Det skubber ret fatalt til et design, der er bygget nøjagtigt til et pop up vindue til brug for opløsning: 1024x768.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. januar 2008 - 11:38 #1
Nej, det kan det ikke - eller rettere jo, men kun hvis brugeren har tilladt det under sine sikkerhedsindstillinger "Tillad, at websteder åbner vinduer uden adresse- eller statuslinje", og det er nok ikke en rimelig forventning at en bruger skal gå derind for at se din side korrekt...
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. januar 2008 - 11:43 #2
Enig.

Nogen ide til en mulig work around?

(Hvis man skal undgå at bryde designet helt op)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. januar 2008 - 11:50 #3
Den oplagte løsning er jo at lade være med at bruge et pop-up vindue ;)

Ellers kunne du måske lade være med at bruge et layout der passer til lige netop en specifik opløsning, men i stedet kan tilpasse sig efter vinduets størrelse - kræver dog stadig en ændring af designet.

Det er lidt svært at komme med noget specifikt når man ikke ved hvad du har at arbejde med lige nu.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. januar 2008 - 12:14 #4
Har overvejet den simple løsning at øge dimensionerne på pop up vinduet.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. januar 2008 - 13:02 #5
Også en mulighed - men som jeg har sagt, så er det lidt svært at komme med et rigtigt godt bud, da jeg ikke ved noget om det du viser i det pop-up vindue - blot fordi en løsning virker godt for en slags indhold, betyder det ikke at den virker godt for en anden slags indhold.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. januar 2008 - 13:09 #6
Selvfølgelig - tak for hjælpen - pointene er dine.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. januar 2008 - 13:10 #7
PS - hvad hedder den der sikkerhedsindstilling på engelsk (Tillad, at websteder åbner vinduer uden adresse- eller statuslinje)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. januar 2008 - 13:46 #8
Den hedder Allow websites ot open windows without address or status bars.

(Kilde: http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/08/25/why-does-ie-resize-my-dialogs.aspx)
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. januar 2008 - 13:52 #9
Tak