Avatar billede doktoren001 Juniormester
18. januar 2008 - 08:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af normal.dot

Hej,

Jeg skal kopierer en normal.dot fra en computer til en anden. Når jeg kopierer den fil fra c:\documents and settings\<bruger>\application data\microsoft\skabeloner sker der ikke noget. Der er et andet sted den er gemt også hvilket er i c:\documents and settings\<bruger>\application data\microsoft\word\startup men heller ikke ved overskrivning her, sker der noget.

Selv om Word er lukket når jeg kopierer filen over og åbner igen, er der ingen forandring.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe.
Avatar billede japping Nybegynder
18. januar 2008 - 08:39 #1
Prøv Funktioner/indstillinger/filplaceringer, der er en der hedder skabeloner. Ellers kan du åbne stifiner, højreklikke på drevet og søge efter *.dot filer.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
18. januar 2008 - 09:52 #2
ingen ændring. Filplaceringen er rigtig nok. og jeg har søgt efter *.dot filer, og de ligger der hvor jeg har overskrevet dem. Stadig et mysterium.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2008 - 11:40 #3
Åbn Word -> Funktioner -> Indstillinger -> Filplaceringer -> Kig efter "Brugerskabeloner"

Hvis du sidder på et netværk, kan det være du bruger en .dot derfra.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2008 - 19:18 #4
1. omdøb dit "nye" normal.dot  til f.eks. normal.new
2. kopier den ind hvor den skal være
3. omdøb den "gamle" normal.dot til f.eks. normal.old
4. omdøb din normal.new til normal.dot
Avatar billede doktoren001 Juniormester
25. januar 2008 - 21:47 #5
jeg har ikke lige fået testet jeres forskellige forslag endnu, så der gåe lige et par dage før jeg finde frem til hvem der skal have point :-) Men tak for hjælpen indtil nu :-)
Avatar billede doktoren001 Juniormester
29. januar 2008 - 11:11 #6
Er der andre forslag, fordi der er ikke nogle af jeres forslag der virker?? skal jeg gøre noget efter jeg har kopieret filen ind?
Avatar billede hcma Novice
29. januar 2008 - 12:14 #7
har du gjort sådan her:
1. omdøb dit "nye" normal.dot  til f.eks. normal.new
2. kopier den ind hvor den skal være
3. omdøb den "gamle" normal.dot til f.eks. normal.old
4. omdøb din normal.new til normal.dot
Avatar billede doktoren001 Juniormester
29. januar 2008 - 12:52 #8
Hej,
Ja det har jeg gjort, men det er ingen forskel. Hvis jeg dobbelt-klikker på den normal.dot fil som er "speciel" burde den så ikke åbne med de "features" som normal.dot filen indeholder?
Avatar billede doktoren001 Juniormester
01. februar 2008 - 11:49 #9
Der er nu nyt i sagen :-) Jeg har fundet ud af at nogle af de "features" der er sat op i normal.dot´en er blevet kopieret over og fungerer i Word, men det er langt fra alle sammen. Jeg kan godt nok ikke lige se hvorfor nogle af dem skulle være kopieret over og ikke andre?
Avatar billede doktoren001 Juniormester
06. marts 2008 - 14:04 #10
jeg lukker nu, da jeg ikke har fået svar på mit spørgsmål