Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 19:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

RejseAgenten.dk hvordan får jeg nogle flere rejseselskaber med?

Hejsa. jeg har inviteret masser af rejseselskaber til at være med på min hjemmeside rejseagenten.dk men de har ikke lyst af en eller flere grunde. Jeg har endda tilbudt op til flere års gratis forbrug og det koster jo ingen abbonementer men kun 1 sølle krone pr kunde.

Hvad er der galt siden rejseselskaberne ikke vil være med?
Er det designet ?
Er det hele konceptet der er forkert eller yt?
Er det domænenavnet?
Hvad skal jeg gøre? lukke siden?

Håber I kan give mig nogle ideer om hvad der skal til for at rejseselskaberne gerne vil være med. For kunderne kan godt lide siden og konceptet og de bruger systemet flittigt, men de får jo ikke ret meget udbytte, når der kun er nogle få rejseselskaber at vælge mellem/læse om.

Håber på gode råd :o)

PS jeg vil gerne have nogle relevante rejsereklamer ind på siden, for at generere lidt indtægter. Og jeg leder efter et alternativ til adsense, da de desværre ikke ønsker at samarbejde med rejseagenten.

Med venlig hilsen
Michael
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 19:17 #1
kort om konceptet:
rejseselskaberne tilmelder sig og registrerer hvorfra og hvorhen deres rejser går, og så kører systemet af sig selv. Relevante kunder/forespørgsler bliver automatisk sendt til rejseselskabet og hvis selskabet er interesseret i kunden, så kan de enten sende et tilbud eller bede om kundens emailadresse.

enkelt, mega billigt og super smart vil jeg mene...
men :o)
de hopper ik på den :o(
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 19:18 #2
Kan båden vendes?
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. januar 2008 - 19:19 #3
Uden at jeg selv er indenfor rejsebranchen.

..Hvad er der galt siden rejseselskaberne ikke vil være med?
Måske er der ikke besøgende nok, det kan selvf. være svært at få dem før man har produktet, men mange besøgende /stort nyhedsbrev vil nok hjælpe en del på det.

..Er det designet ?
Virker ved første syn okay..

..Er det hele konceptet der er forkert eller yt?
Du er ikke alene på marked, det er måske svært at komme ind uden at skulle bruge en formue på markedføring.

..Er det domænenavnet?
Næppe..

..Hvad skal jeg gøre? lukke siden?
Finde ud af hvad du vil.. Vil du ofre de penge der skal til, vil du ofre den tid det tager at spørge rejseselskaberne igen og igen m.v. - Hvis du vil det så er der ingen grund til at lukke den - Omvendt har du ikke mange besøgende og vil ikke bruge penge og tid, så skal man måske finde et andet område.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2008 - 20:27 #4
Det kan aldrig være et argument at systemet er gratis/billigt, men om hvad de andre firmaer kan tjene på det. Udgiften til dig er nok den mindste del, for de skal oplære et par ansatte i at bruge det, og skal ændre deres forretningsgange. Er det problem du ønsker at løse et reelt problem for dem? Vil de faktisk tjene flere penge på din service?

Du må jo have et kendskab til rejsebranchen, der kan svare på de spørgsmål.
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2008 - 20:51 #5
<ole>

Ikke at det er dén sætning, der ødelægger din forretning, men den sidste sætning på:
    http://www.rejseagenten.dk/new_user/

- ville jeg slette. I en 'post Punkt 1 verden', virker den ufrivillig komisk  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 21:12 #6
hehe :o) olebole

det er jeg 100% enig med dig i.

ikke så godt

Til I andre. tak for jeres indlæg.

Flere indlæg er meget velkomne
Avatar billede abruscato Nybegynder
17. januar 2008 - 21:27 #7
Pkt. 1 jeg ville gøre: Sørge for at få siden ind på Google (igen? (Er siden ikke blacklistet?))

Inden for rejsebranchen er der rigtigt gode muligheder for at få annoncører - også uden at bruge AdSense. Se eksempelvis en lang liste over rejseannoncører på http://www.partnerprogrammer.dk/programlist.php?category=6 og tilmeld dig annoncenetværkene du finder på http://www.partnerprogrammer.dk/networks.php, hvor du også finder mange rejseannoncører, som f.eks. Sterling.
Avatar billede abruscato Nybegynder
17. januar 2008 - 21:31 #8
Hvis du er blevet blacklistet (Hvilket jeg synes, det kunne tyde på er sket for flere af dine domæner), kan du - såfremt du nu overholder Google's Webmaster Guidelines (http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769) - få taget dit site op til genovervejelse ved at benytte http://www.google.com/sitemaps .
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 22:16 #9
abruscato: ja der rammer du nok plet.. måske jeg skulle bruge noget tid på at gøre det. Men kan virkelig ik forstå hvorfor de fx fjernede rejseagenten fra google, så jeg er lidt modstander af at ligge mig og slikke deres ... når de har fjernet siden uden den har gjort noget forkert. (eter min mening) men det er nok en lang og kedelig diskution som alligevel ikke nytter noget. Så okay, måske skulle jeg benytte google sitemaps. Det er vel heller ik så svært er det?
Avatar billede abruscato Nybegynder
17. januar 2008 - 22:29 #10
Sitemaps er ikke svært at bruge.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke holde mig for god til at bede Google om at revurdere deres beslutning - Der er trods alt mange surfere der bruger søgemaskinen.

Det er ikke nødvendigvis Rejseagenten.dk der er problemet, men hvis 90% af dine domæner ikke overholder retningslinierne, kan Google fint have sagt "OK, så blacklister vi alle domæner under den registrant".
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 22:56 #11
ja og det er ik helt fair synes jeg. bare fordi jeg gik lidt i stå med arbejdet på mange af mine nye projekter... Så synes jeg det var ret uretfærdigt at de lukkede hele min sunde del af forretningen ned... Og så gad jeg slet ik mere, da mine velfungerende projekter blev udelukket.. Nå Men skidt nu med det, det er heller ik interessant at tale om, videre...
Avatar billede learner Praktikant
17. januar 2008 - 23:11 #12
Er der evt nogen der vil udtale sig om konceptet? Eler har ideer til noget som kan gøre det mere attraktivt for rejseselskaber at være med?
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2008 - 18:50 #13
erikjacobsen har nok allerede givet dig de vigtigste råd  :)

Prisen for din service er stort set det eneste argument, du bruger i teksterne. Til gengæld overbruger du argumentet i en grad, så dine potentielle kunder må kunne mærke din tungespids kilde helt oppe i midten af tolvfingertarmen - for nu at bruge dine egne billeder fra Google-sagen  ;o)

Det, som formodentlig betyder mindst for dine potentielle kunder, er prisen. Er den for lav, vil du blot fremstå som useriøs amatør - uanset, om det måtte være korrekt eller ej.

De bliver først interesseret, hvis du kan fremvise markant gode resultater for andre kunder ... "Don't tell us - show us!".
Hvilke resultater har du bidraget med i forhold til dine kunder - og har du kunder, der 'betyder noget'? Dét er interessant at vide for en potentiel kunde.

Hvis du kan præsentere gode resultater, gør det ikke noget dine tjenester koster. Kan du ikke diske op med noget, er enhver udgift på dig overflødig - uanset, hvor lille den end måtte være - og så bevæger man sig ud i dårligt købmandsskab.

På den anden side kan det være en svær situation at befinde sig i. Uden gode resultater for store kunder, kan det være svært at få store kunder at levere gode resultater til ... 'Catch 22'  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2008 - 18:57 #14
PS: sentensen med tungen og tarmen var ikke ment som en personlig tilsvining. Jeg beskrev bare, hvordan jeg føler det, når jeg prøver at læse teksten, somom jeg var en potentiel kunde. Jeg føler mig 'fedtet for' med en ekstremt lav pris: "Kom nu ... vælg mig ... vil du ikke nok? ... please, please, pleeeeeeease ...!!!"  :)
Avatar billede learner Praktikant
19. januar 2008 - 11:08 #15
olebole: super fedt indlæg, tusind tak. det er 100% rigtigt det hele..

Det skal måske osse være sådan at man ansøger om at være med. og bliver godkendt.
Og jeg ved ik om jeg skal lave et årligt gebyr eller som det er nu, og så bare skrue prisen op, men hvor høj skal jeg sætte prisen? Det er svært synes jeg.
Eller hvad synes I om at vende den helt om og lave det total gratis for selskaberne at bruge det hele, og så sætte reklamer ind på siden? Er det osse prostitutions-agtigt useriøst :o) ?
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2008 - 17:23 #16
Jeg vil overlade til andre at komme med deciderede ændringsforslag. Opfindsom frontend kode i høj kvalitet er mit primære håndværk, men desværre er jeg absolut ikke nogen god købmand. Jeg kan have en mening om, hvordan jeg opfatter en allerede bestående reklame, men det andet vil jeg ikke bevæge mig ind på ... og det er nok i høj grad til din fordel!  ;D

Generelt vil jeg dog mene, at øvelsen går ud på at efterlade indtrykket af, at det at snuble over netop dit firma er et svineheld for kunden. Det må ikke se ud, somom du er svineheldig, når du får kapret en kunde. Kunsten er at finde den rette ballance.

Hvad du ellers bør gøre, vil jeg overlade til andre at mene noget om  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. januar 2008 - 01:10 #17
Tidligere spurgte jeg, i den dårligt formuleret sætning, kan jeg se, hvad du kender til rejsebranchen. Det er vel der det starter.

Kan du svare på:
- Har branchen generelt problemer med at skaffe kunder.
- Hvorfor benytter de firtsat forholdsvis traditionel reklamering.
- Hvilke kundetyper vil vælge at købe rejser på din måde, og hvor mange % er det.

Åh, nu kan jeg huske hvad det hedder: markedsanalyse - sådan een har du vel lavet?
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
05. maj 2008 - 09:57 #18
Du siger at du ikke v il slikke google bag i. Ok, det tror jeg nu de er fuldstændig ligeglad med. Som jeg ser det har du mere brug for dem end de har brug for dig. Det er forretning og hvordan ser det ikke ud hos dine kunder hvis du er blacklistet? det har du simpelthen ikke råd til. Slik bagdel og kom videre.
Avatar billede learner Praktikant
18. marts 2011 - 01:03 #19
lukker
takker for indlæg

siden er lukket og domænet er til salg
Avatar billede learner Praktikant
18. marts 2011 - 01:04 #20
svar