Avatar billede pablopablo Nybegynder
17. januar 2008 - 18:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Asp.net og Popup vindu

Hejsa...

Findes der et bedre alternativ end traditionel Java Script til at vise et pop vindue? Jeg skal bruge det på min side, når brugeren klikker på logud linket. Her skal der så poppe et vindue frem, som sprøger om brugeren er sikker på at loggge ud...

Jeg har fundet dette: http://www.bmgadg.com/fadead_window.php#

Det er DHTML og ser fint ud, problemet er bare, at jeg ikke ved om man kan koble funktionalitet sammen med det, således at java scriptet returnere true/false.

I må meget gerne vise mig hvordan, hvis det kan lade sig gøre og selvfølgelig også sige til, hvis i har et bedre forslag!!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede keysersoze Guru
17. januar 2008 - 18:38 #1
alt dynamisk der skal foregå på klienten kræver javascript - om det så er et almindeligt popup-vindue eller som det eksempel du har linket til gør ingen forskel.

Hvis du vil køre med en løsning lidt som dit link er det letteste du nok kan gøre nok at nøjes med at lade din logud-knap vise det pågældende lag og så lægge selve logud-funktionaliteten på en knap i laget.
Avatar billede 2c Nybegynder
17. januar 2008 - 21:21 #2
Éllers er den klassiske måde i asp.net at bruge onclientclick.

Hvis du har en knap eller en linkbutton, kan du skrive dette som en property.

OnClientClick="return confirm('Er du sikker på at du vil logge ud?');"
Avatar billede keysersoze Guru
17. januar 2008 - 22:02 #3
hvilket jo stadig er javascript.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
17. januar 2008 - 23:02 #4
Jeg har allerede et traditionel JS som spørger bruger om han vil logge ud...og det virker fint...men det er jo med det klassiske kedelige/grimme lille grå vindu...hehe...det er samme funktionalitet jeg ønsker...men jeg er IKKE særlig sej til JS...så det var der jeg håbede at I kunne hjælpe mig...?-)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
17. januar 2008 - 23:23 #5
Se det var dette i skulle have fundet til mig :)

http://www.codeproject.com/KB/user-controls/Server_Side_MessageBox.aspx

Hvis i har noget som er endnu bedre, så skyd løs nu!
Avatar billede pablopablo Nybegynder
17. januar 2008 - 23:32 #6
Og nej...det ser ud til, at JS ikke er den eneste løsning! ;)

http://www.codeproject.com/KB/webforms/NingLiangSimpleControl.aspx
Avatar billede 2c Nybegynder
18. januar 2008 - 09:01 #7
Du kan også bruge Popup Control Extender fra ajax kontrol toolkitet fra http://asp.net/ajax/ajaxcontroltoolkit/.

Men det er kkun hvis du faktisk bruge det i forvejen, for ellers er det nok for besværligt at sætte op.
Avatar billede flashit Nybegynder
20. januar 2008 - 13:57 #8
Avatar billede flashit Nybegynder
20. januar 2008 - 13:58 #9
Hov du kender vist kodt denne http://www.codeproject.com/KB/user-controls/Server_Side_MessageBox.aspx... sorry. Men den anden er nu også fed nok
Avatar billede keysersoze Guru
20. januar 2008 - 15:11 #10
pablopablo >> så har du vist ikke læst artiklen godt nok ;)
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2008 - 17:52 #11
lukketid?