Avatar billede keldolsen Nybegynder
16. januar 2008 - 20:28 Der er 11 kommentarer

Hjælp til opsætning af trådløst 300Mbps netkort

Hej
Jeg har et lignende spørgsmål kørende, men prøver i en lidt anden retning.
Jeg har et trådløst netkort i min bærbare PC som skulle kunne køre draft n, det samme er tilfældet med min router.
Trods ihærdige forsøg er det dog ikke lykkedes for mig, systemet kører kun med g svarende til 54Mbps.
Netkortet hedder Intel Wireless Link 4965AGN.
Styresystemet er Windows Viste.
Når jeg går ind i Egenskaber for dette kort under fanen Avanceret og vælger Egenskab for trådløs tilstand kan jeg kun vælge a/b/g, men ikke n.
Hvorfor kan jeg ikke vælge n her?
Burde man ikke kunne sætte dette netkort op til at køre only n.?
Driverversionen er 11.5.0.32
Avatar billede jc_d-link Praktikant
16. januar 2008 - 21:52 #1
Hej,
Jeg har også et lign. spörgsmål, også lavet idag.
Hvilken router har du ?
Avatar billede keldolsen Nybegynder
16. januar 2008 - 22:04 #2
Hej
Routeren kommer fra Level One, den hedder N_One Wireless Broadband Router type WBR-6000. Jeg tror ikke det er et kendt mærke, men den kører efter standarden b og g samt draft n.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 08:04 #3
Kan du sætte routeren til at Køre N only.
Hvilken PC har du ?
Avatar billede keldolsen Nybegynder
17. januar 2008 - 12:47 #4
Desværre kan routeren ikke sættes til at køre N only, kun g og n automatisk. Min PC hedder Zepto 6625
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 14:39 #5
Hej Keld,
Prøv i første omgang og se om der findes nogle nyere firmware til din N_one.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 14:40 #6
Og forresten. Hvilken kryptering køre du med.
Det skal være WPA eller WPA2.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
17. januar 2008 - 17:13 #7
Hej d-link
Går jeg ind i Wireless Security i routeren står den på følgende:
Security System: WPA/WPA2-PSK.
Autenticaton: WPA-PSK
Encryption: AES
Jeg har opgraderet routeren til den seneste firmware
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 18:22 #8
Det lyder fint nok.
Hva med 802.11 mode.

Skal lige sige at jeg ikke kender routeren. Kender jo mest til ehhh. D-Link
Avatar billede keldolsen Nybegynder
17. januar 2008 - 22:32 #9
Under Options står der følgende: 802.11 Mode 11b + g + n(Mixed)
Der er kun valgmulgheden On eller Off.
Det havde været godt hvis jeg kunne gå ind og vælge f.eks kun n.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
04. februar 2008 - 22:33 #10
Hej
Efter jeg har læst nedenstående, har jeg nok gjort min nye router og bærbare computer uret. Vista skriver det har fundet et g netværk, men Vista tager nok fejl, hastigheden er som regel 130 Mbps og det er et n netværk ifølge nedenstående.

When non-"n" devices are connected, you will experience some performance degradation, but it shouldn't take the network all the way down to "g" speeds. If all non-"n" devices are removed, you should get approx. 130 Mbps bandwidth.

Your AEBSn is capable of operating in either the 2.4 GHz or 5 GHz radio bands for 802.11n operation. By "true" n, I mean that you would configure this base station in either the "802.11n only (2.4 GHz)" or "802.11n only (5 GHz)" radio modes. The "802.11n (b/g-compatible)" radio mode is a compromise to allow you to operate both "n" and non-"n" devices on the same wireless network ... but, like any compromise, you have to "give up" something somewhere.

If you really need "true" "n" performance, you may want to consider one of the following:
o Replace all of your non-"n" devices, or
o Set up a "Dual-Band" network to support both without the performance impacts of using the b/g-compatible mode. This type of network would require the additiona of a wireless 802.11g router.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
05. februar 2008 - 09:25 #11
Hmm. du har to ens spörgsmål.