Avatar billede mrdj82 Novice
14. januar 2008 - 08:45 Der er 3 kommentarer

Finde gammel harddisk i vista ?

Jeg har fået ny pc, og vil gerne overføre de gamle filer til den nye pc. Jeg har købt et ide til usb kabel, det virker ikke, samt jeg har sat den hd til ide kabel, og til pc. Jeg kan finde den i diskhåndtering, men den er offline, og jeg kan ikke finde den i denne computer. Jeg har lånt en anden pc, med xp, og den finder fint den hd.. Jeg kan ikke gøre ligesom i xp, "vis fremmede harddisker", Og via et krydset kabel, er der ingen netværkskontakt til den anden lånte pc. det er 60 gb der skal flyttes.. Hvordan får jeg min hd til at virke i visa ? Det er en maxtor diamondplus9 80 gb 7200 rpm, ca 5 år gammel
14. januar 2008 - 10:56 #1
.... find "Diskhåndtering" i Vista - HøjreMusseTast på den og se hvad der er af muligheder. Muligvis 'bare' tildelning af drevbogstav...

(Jeg har ikke selv Vista her...)
14. januar 2008 - 10:57 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede mrdj82 Novice
14. januar 2008 - 11:08 #3
Har jeg prøvet. som sagt i xp kan man trykke vis fremmede harddiske, og så bliver den tilføjet, så man kan se den i denne computer. De eneste valgmuligheder jeg har, er konverter denne hd (mister så alle data) eller egenskaber. Jeg vil jo beholde alle data, da de skal flyttes over på denne computer. Jeg kører visa home præmium.
min pc er en compaq PRESSR5220SC, fra elgiganten.. Jeg overvejer at smide xp på den, men er lidt bange for om alle drivere kan findes, da jeg kun har hd recovery, og altså ingen drivercdér