Avatar billede or.han Nybegynder
10. januar 2008 - 22:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbinde automatisk til ssh

Hej

På det kollegie jeg bor, er der en lidt anderledes internetforbindelse. Man skal i terminalen udføre kommandoen for at forbinde sig:
ssh -T -l username fw1.k-net.dk

Til Windows er der et normalt GUI program, som kan klare det, men da jeg bruger Mac, bliver jeg nødt til at gøre det gennem terminalen.

Jeg har opstillet trådløs router i værelset, så jeg kan komme på nettet uden kabel. Tænkte så om man ikke kunne indstille routeren til automatisk at forbinde sig. Altså så man heller ikke behøver at skrive den der kommando + adgangskode hver eneste gang.

Der står en guide på intranet, som måske kan give mere info:
For other systems, you must manually log in to the firewall servers, by establishing pseudo-tty-less ssh connections to them. The following commands can be used on most systems:
ssh -T -l username fw1.k-net.dk
ssh -T -l username fw2.k-net.dk

På forhånd tak
Orhan
Avatar billede or.han Nybegynder
12. januar 2008 - 23:26 #1
Hvis det ikke kan lade sig gøre, er det også rart at vide :D
Avatar billede or.han Nybegynder
02. februar 2008 - 23:48 #2
Spørger sidste gang før jeg lukker...
Avatar billede or.han Nybegynder
26. oktober 2008 - 13:31 #3
Lukker.