Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. januar 2008 - 02:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DataList og forskelligt antal billeder

Hejsa...

Jeg har en DataList på min side....hver element indholder pt. samme antal tekster og billeder. Men nu har jeg fundet ud af, at jeg har bruge for, at hver enkelt element i DataListen skal kunne indeholde  x-antal små billeder. Dvs. et element kan fx. indeholde 1 billeder et andet 5 osv...Hvordan pokker lavet jeg dette, så det kører dynamisk...samt sætte et tooltip på hver enkelt lille billede...således at det selvfølgelig ser pænt ud. Med det mener jeg, at der selvfølgelig ikke skal være en masse fri plads hvis et element kun indeholder 1 billede.

Det skal dog sige, at jeg i alt har 20 små billeder som hvert element skal have mulighed for at indeholde. Stien til div. billeder ligger pt. i min SQL 2005 database.

Jeg håber meget at I forstår min problemstilling og kan hjælpe mig!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
09. januar 2008 - 10:24 #1
Du kan evt lave en repeater inde i din DataList, der udskriver billederne med fyld.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. januar 2008 - 13:17 #2
Hej jeg fandt en super let løsning...

1. Jeg indsatte 20 billeder i hver element...

2. Alle links ligger i databasen, hvis et element skal vise 5 ud af de 20 billeder, så vil den tilhørende række i db kun indeholder 5 kolonner med data/links.

3. Når data hentes op fra databasen tjekkes ImageUrl'en, hvis den indeholder noget, så vises billedet ellers skjules billedet via visible = false;

Det er den mest åbenlyse løsning, blot at køre videre med samme stil, men kunne bare ikke se hvordan jeg skulle skjule div. billeder som ikke skulle vises. Men det klarede DataBind eventen på hvert billede.

Keep it simple ;)