Avatar billede hoppe11 Nybegynder
08. januar 2008 - 23:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

delte nøgler?

Hvad er formålet med delte nøgler, og hvornår/hvordan anvendes de?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2008 - 01:33 #1
Du mener en primær nøgle bestående af flere kolonner ?

Det er noget man bruger hvis raekkerne kun kan identificeres entydigt ved brug
af flere kolonner - og man ikke vil lave en kunstig primær nøgle.
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
09. januar 2008 - 16:19 #2
nej, ikke nødvendigvis en primær nogle, men også bare et alm. indeks

jeg er ikke helt med på hvad du mener til sidst?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2008 - 01:17 #3
Det er lidt det samme med almindelige index.

En kunstig primær nøgle er f.eks. en auto increment primær nøgle.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 04:41 #4
all set ?