Avatar billede ripley Nybegynder
07. januar 2008 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nødvendigt med mailhotel?

Hej!

Hvis jeg køber et domæne som f.eks. www.detteermitdomaene.dk, så har jeg jo ret til at bruge mailadr. mig@detteermitdomaene.dk.

Men for at kunne tage det i brug, er det så nødv. med mailhotel?

Kan jeg gøre noget for at komme udover det? Jeg mener, kan jeg f.eks. bruge min aktuelle internetforbindelse/udbyder til at få modtaget mails på den adresse, så jeg "bare" kan sætte det op i Outlook? Eller hvordan?
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. januar 2008 - 13:12 #1
Hvis ikke det er et særligt tilbud fra den udbyder du har set, så køber man normalt kun domænet uden andet (hvis altså ikke man ønsker mail/webhotel).

Men i hvert fald kan man normalt købe domænet uden andet, men så kan du så ikke modtage e-mail eller vise en hjemmeside via domænet, så ejer du blot navnet.

Din internet udbyder har sikkert givet dig alis@deres-domain.dk eller lign. så hvis du vil modtage på noget @dit-domain.dk så skal du købe web eller mailhotel.
Avatar billede ripley Nybegynder
07. januar 2008 - 13:14 #2
)%#(¤&"#(¤/"#()4 ØV det var da træls .. mon man kan finde et mailhotel gratis?
Avatar billede ripley Nybegynder
07. januar 2008 - 13:15 #3
Nå, det kunne jeg: http://www.posthuset.nu/
Gad vide, om det er OK?
Avatar billede ripley Nybegynder
07. januar 2008 - 13:17 #4
Smid forresten et svar, så får du lige points - så laver jeg videre research :o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. januar 2008 - 13:19 #5
De skulle vist være okay, men et gratis mailhotel kan man aldrig forvente det samme af som et betalings sted - Bed dem evt. om at sende en kopi til eks. gmail, hotmail m.v. så du altid har en backup hvis deres server dør eller de lukker uden varsel, det er set før.
Avatar billede ripley Nybegynder
07. januar 2008 - 13:21 #6
Tak for hjælpen .. :o)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
07. januar 2008 - 15:18 #7
Jeg bruger selv posthuset. (Suprise, da det er mig der står for det :))...

Lige pt. kører det på en AMD 64bit, som står i et server lokation i Hørsholm. Serveren er en virtuel, og kan flyttes over på en hvilket som helst anden maskine, i løbet af en time... Men der er ikke noget automatisk, og alt support foregå via vores forum.
Vi garantere ikke noget, og forsvinder der mails, vil vi selvfølgeligt gerne undersøge hvorfor, men vi kan ikke blive stillet til ansvar for sådan noget.