Avatar billede fennec Nybegynder
07. januar 2008 - 08:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cross server view

Hvordan laver man et cross server view??

Jeg har 2 databaser, men de ligger på hver deres server. Lad os kalde dem Server1.DB1 og server2.DB2. Hvordan laver jeg et view af en tabel fra DB2 i DB1?

Normalt ville man skrive noget ala hvis de lagde på samme server:
select id, navn, adr from DB2.dbo.bruger
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2008 - 17:37 #1
Generelt kan tabeller tilgaaes med fuldt navn:

servernavn.databasenavn.brugernavn.tabelnavn

For du du kan bruge et servernavn skal det defineres i den anden server.

Og saa skal security naturligvis vaere paa plads. Integrated security og de to
servere i samme domain vil nok goere det nemmere.
Avatar billede fennec Nybegynder
08. januar 2008 - 08:52 #3
Ser ud som om det er det jeg er efter. Så håber jeg bare jeg kan få det ti at fungere :o)

Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2008 - 15:16 #4
svar