Avatar billede topp75 Nybegynder
05. januar 2008 - 12:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med opsætning af port forwarding

Hej,

Jeg benytter p2p program, hvor jeg har behov for at lave korrekt port forwarding. Jeg har læst alle guides jeg kunne finde og UDP delen er nu ok, men TCP virker fortsat ikke.

Jeg bruger norton security 2007, har linksys WRT54GS og så er der en firewall hos min internet udbyder. De er alle sat op med den port som p2p programmet benytter som standard.

Jeg har gennemgået en step by step guide og opsat statisk ip adresse - er dobbelt checket mange gange.

Jeg har også prøvet at lukke de 3 forskellige firewalls en af gangen for at indsnævre problemet og det hjalp ikke.

p2p programmet giver mulighed for at teste forbindelsen, det svar jeg får er "The TCP connection has timed out. This can be due to a stealth firewall or router that has not been configured properly"

Man kan så også trykke på detaljeret fejlbeskrivelse:
Start connection test for TCP...
Get socket.
Attempt to connect to 81.161.153.109 on port 6346.
socket_connect() failed, error 115: Operation now in progress.
(Ignore the previous error reason, it's a timeout instead.)
Close socket.
Done, return code: 'TIMEOUT'.

Jeg bruger win xp pro

Nogen forslag??
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
05. januar 2008 - 13:00 #1
Vær sikker på første router fra som din PC har forbindelse til forwarder den specifikke port til din PC's ip adresse.
Hvis din lokale ip f.eks. er 10.0.0.5 og din router er 10.0.0.1 skal du på routeren (10.0.0.1) lade den forwarde til 10.0.0.5.

Hvis ikke dette hjælper dig må du komme med lidt mere info mht. dit netværk.
Avatar billede topp75 Nybegynder
05. januar 2008 - 13:57 #2
Ved jo ikke hvad det er for informationer du ønsker, men her er lidt mere. Routeren er tilsluttet min primære pc via kabel.

Det hele er sat til port 6346. Min routers ip er 192.168.1.1

Egenskaber for TCP/IP:

ip-adresse 192.168.1.10
undernetmaske 255.255.255.0
standard gateway 192.168.1.1

Foretrukne DNS-server 192.168.1.1

Håber du kunne bruge noget af det.
Avatar billede langbein Nybegynder
05. januar 2008 - 14:27 #3
"..og UDP delen er nu ok, men TCP virker fortsat ikke."

"..og så er der en firewall hos min internet udbyder."

Nei, dataene over sier ikke særlig mye annet enn at du har minst en nat router kjørende.

Det betyr at du bør skru av samtlige firewalls på Workstation for å feilsøke dette.

Når samtlige firewalls er av på workstation så må du forsøke å forwarede tcp og udp portne (er dette e-mule ?)

Dersom du med samme framgangsmåte og med workstation firewalls av kan forwarde udp men ikke tcp, da er det sansynlig at feilen ligger ett annet sted.

Den firewall som netprovider kjører er det en boks hjemme hos deg eller befinner den seg et annet sted ?
Avatar billede topp75 Nybegynder
05. januar 2008 - 15:02 #4
Har nu prøvet at slå alle firewalls fra samtidig. Så forsvandt problemet og der var fuld kontakt. Så slog jeg dem til igen og stadig fuld kontakt. Prøvede så at restarte og så var problemet der igen. "The TCP connection has timed out. This can be due to a stealth firewall or router that has not been configured properly".

p2p programmet er Shareaza

Ved ikke hvor min netproviders firewall er. Jeg kan kun lave portforward på den og det gør jeg via internettet.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
05. januar 2008 - 17:22 #5
Tyder måske på dit program benytter mere end een port som den ønsker kontakt til.

Prøv igen at slå dine firewalls fra og slå dem til en efter en - letter fejlsøgning.

Iøvrigt forstår jeg ikke du har mere end een firewall kørende, men det er sikkert bare mig :)
Avatar billede langbein Nybegynder
05. januar 2008 - 20:47 #6
Flere firewalls er sansynligvis mindre sikkert og medfører flere problemer enn en.

"Ved ikke hvor min netproviders firewall er. Jeg kan kun lave portforward på den og det gør jeg via internettet."

Ja det, var mitt poeng at man må ha åpning eller forwarding via denne firewallen også.

Man kan ellers ikke kjøre med mer enn en software firewall og så forvente at dette skal fungere. Anbefaler å slå av samtlige igjen og så vente til det kjører og sette til en. De to firewalls som er til overs bør avinstalleres hvis man skal forvente at tingene skal kjøre stabilt.
Avatar billede topp75 Nybegynder
06. januar 2008 - 12:52 #7
Nåh, jamen det viser sig at løsningen var simpel. Alt var sat rigtigt op, men det var de 3 firewalls der skabte konflikt. Har beholdt norton og slået alt andet fra og indtil videre virker det som det skal.

Tak for hjælpen. Mvh. Christian
Avatar billede topp75 Nybegynder
06. januar 2008 - 12:58 #8
Det er så lang tid siden at jeg har brugt denne side, kan ikke huske hvordan jeg "udbetaler" de 200 points.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
06. januar 2008 - 15:15 #9
Tja, du kan jo fordele dem lidt hvis du synes. Dvs. vi andre lige skal smide et svar til dig.
Avatar billede langbein Nybegynder
06. januar 2008 - 19:07 #10
OK forsøker jeg og :-)