Avatar billede tisbris Nybegynder
03. januar 2008 - 13:13 Der er 1 løsning

osql - automatisk kørsel

jeg har en database (sql2000), hvor denne ser ud til at vokse?

programmet som skriver i databasen, sletter en record og tilføjer derefter en ny record (cyklisk). Er dette grunden til at databasen vokser, på trods af at der ikke kommer flere data i databasen, men i virkeligheden er det 'tom plads' der er i databasen?

jeg har manuelt kørt flg. osql:
--Shrink allocated space for taclogdata
DBCC SHRINKDATABASE(taclogdata, TRUNCATEONLY)
GO

..og derefter er databasen blevet en hel del mindre!

Hvordan køre man bedst sådanne komandoer automatisk og er der nogen risiko forbundet med disse kørsler, her tænkes på om det kan konflikte med programmer der forsøger at skrive til databasen i samme øjeblik som scriptet bliver kørt?

På forhånd tak.
Avatar billede tisbris Nybegynder
30. november 2012 - 22:14 #1
lukkes