Avatar billede martin-fabricius Nybegynder
03. januar 2008 - 13:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scroll bar

Hej Eksperter :-)

Er der nogen af jer der vil hjælpe mig?

Jeg har en tekstboks på h330*w430 pixel. Den må ikke blive større, men skal rumme mere tekst. Hvordan får jeg en scrollbar sat ind, sådan at boksen ikke bliver større, men at jeg bare kan scrolle.

Scrollbaren skal helst være hvid, og kun pilene skal have denne farve Hex={FC,B1,03}

Tekstboksen skal være h330*w430 :-)

Vil sætte meget pris på at få html'en for sig selv
wwww.notoriskdesign.dk/Hjaelp.htm - her er et eksempel.

På forhånd tak,
Martin Fabricius
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2008 - 17:33 #1
hvis du skal have helt og aldeles kontrol over hvordan scrollen skal se ud skal du ud i noget a la dette; http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html

Hvis du kan "nøjes" kan du lave en div med fast størrelse, sætte style overflow: auto og style scrollbaren som http://www.html.dk/artikler/00010/ (denne farve vil dog ikke virke i alle browsere.
Avatar billede martin-fabricius Nybegynder
03. januar 2008 - 17:41 #2
Scrollbaren er ikke så vigtig... vil egentlig bare gerne have den boks til at være "fast" i størrelsen, men med scroll
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2008 - 17:43 #3
så er det en div;

<div style="width: 430px; height: 330px; overflow: auto;">indhold</div>
Avatar billede martin-fabricius Nybegynder
03. januar 2008 - 17:59 #4
Folk som dig burde der findes flere af! TUSIND TAK!!!
Avatar billede keysersoze Guru
05. januar 2008 - 13:05 #5
husk at acceptere mit svar :)
Avatar billede martin-fabricius Nybegynder
06. januar 2008 - 14:10 #6
sorry, havde vidst ikke markeret dit brugernavn.
Det skulle være klaret nu