Avatar billede es-web.dk Nybegynder
29. december 2007 - 23:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formulering af fejlbeskeder til brugeren

Jeg sider og er ved at udvikle et lille system og er kommet til at tænke over hvordan man bedst formulere sine fejlbeskeder til en bruger.

f.eks. når et form felt skal ud fyldes
eller hvis man har glemt at sætte et flueben i en tjekboks.

Nogen der har nogle foreslag til hvordan man bedst formulere sine fejlbeskeder så de sigende og præcise.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. december 2007 - 23:46 #1
Hent teksten fra en ressource fil og lad nogle andre end udviklerne finde de ønskede tekster.
Avatar billede es-web.dk Nybegynder
30. december 2007 - 00:04 #2
Jeg er også igang med at lave det så det køre med ressource filer. Problemet er lidt at der ikke er andre til at beslutte teksterne, jeg er igang med at uddanne mig til webintegrator og er ved at forberede mig til min svendeprøve. Så er ved lige at få nogle ting på plads omkring hvordan jeg vil udforme mine fejlbeskeder.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2007 - 05:46 #3
Jeg må melde pas med hensyn til gode tekster.

Det eneste jeg vil sige: lad være med at lave nogle "sjove" tekster til test. Murphys
lov siger at de ryger i drift på et eller andet tidspunkt med fornærmede brugere
til følge.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
08. januar 2008 - 19:02 #4
Jeg plejer at lave noget ligende :

- Feltet Navn kal udfyldes !

- Der skal fortages et valg i feltet By !

- Brugernavnet er optaget vælg venligst et andet !

håber du kan få lidt inspiration af ovenstående ;o)
Avatar billede karl-koder Nybegynder
25. januar 2008 - 17:41 #5
Kunne du bruge det til noget ?