Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 08:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

News system?

Hej alle.

Der kommer en længere og kringlet forklaring, men håber I kan følge med.

Jeg sidder og arbejder på en ganske almindelig side - HTML - og har brug for om I kender et sådannet news system, som er "nemt" at implementere i det man allerede har lavet.

Jeg har en ide om at det skulle fungere således, at folk udefra skulle kunne logge ind og skrive nyheder. De skulle så poppe op på henholdsvis forside og i et arkiv.
Skulle det være rigtigt fikst, skulle man kunne vælge kategorier at poste det i, og så kom det på de rigtige sider og ikke "kun" forside.

Men det skal være nemt. Er ikke en programmeringsklog gut, så jo nemmere, des bedre for mig..:)

Findes der noget smart derude på nettet?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2007 - 09:00 #1
måske du lige skulle nævne hvilket sprog det skal være i...
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 09:29 #2
Engelsk er fint nok... Det kan de fleste... Nyhederne skrives dog i dansk så..:)

Og kan jeg undgå dem hvor man kan kommentere og sådan ville det da være at foretrække..
Avatar billede intenz Novice
28. december 2007 - 09:57 #3
tror han mente programmeringssprog ;)
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 09:58 #4
Der kan I se.. Tumpe..:) PHP, ASP...whatever er fint nok med mig.. Ingen problemer der..:) Hvis bare det kan køre med HTML som jeg laver resten i..:)
Avatar billede intenz Novice
28. december 2007 - 10:02 #5
Det kommer an på hvad din server kan køre, PHP og ASP kræver f.eks. 2 forskellige systemer og kan typisk ikke køres samtidigt. Du burde kunne se på dit webhotels hjemmeside hvilket sprog de understøtter
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 10:08 #6
Der står de understøtter følgende: ASP - PHP5 - MySQL
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2007 - 10:23 #7
LOL... hold kæft, der kom jeg sq til at grine
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 10:35 #8
Prøv i stedet at komme med noget konstruktivt, når jeg nu spør', ikk?... Vi er ikke alle lige kloge, og der er vel helt sikkert en del jeg kunne grine af ved dig, som du ikke kan ligeså godt som mig.

Så vær venlig at holde dig til topic, nu jeg spør'?
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 10:35 #9
Tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2007 - 10:49 #10
rolig nu... det var ikke fordi du er dum, det var bare lidt sjovt. Den klassiske misforståelse fordi man ikke er på samme bølgelængde.
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 10:53 #11
Nåååh okay..:) Men kan du hjælpe med noget..:)
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2007 - 10:54 #12
Iøvrigt i det her tilfælde tror jeg det er nemmest at du selv søger efter et nyhedsscript via google. De findes i massevis med hver deres variationer. Du er nok den bedste til selv lige at finde det der passer dig. Typisk er der en beskrivelse af scriptet og evt. en demo. Det jeg ser som et problem er, at du har nogle specifikke krav, som kan blive svære at imødekomme uden man selv laver lidt tilpasninger. Det er muligt du kan gå på kompromis med nogle ting, så derfor er du nok den bedst til selv at søge.

Søg fx efter php news script etc.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. december 2007 - 11:08 #13
tror den her faktisk er en god mulighed http://www.czaries.net/scripts/czarnews.php
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
28. december 2007 - 11:19 #14
Avatar billede peterkopi Nybegynder
23. april 2008 - 05:26 #15
Hvad gjorde du, dsk1980?
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
13. januar 2009 - 11:20 #16
Jeg opgav simpelthen, da det hele faldt til jorden. Beklager det sene svar.