Avatar billede wonderbaum Nybegynder
21. december 2007 - 10:36 Der er 8 kommentarer

Hjælp til CSS eller i hvert fald text wrapping

Jeg har wordpress bloggen www.antphilosophy.com og den volder mig nogle problemer mht. at wrappe tekst omkring billeder. Jeg har en ide om at det er css'en (som jeg intet ved om) der giver problemerne, men jeg er ikke sikker.

Et eksempel hvor teksten ikke wrapper rigtigt omkring et billede kan ses her: http://www.antphilosophy.com/alt-det-andet/de-geniale-forretningsideer/

Jeg håber at der er en der kan hjælpe.
Avatar billede jokkejensen Novice
21. december 2007 - 10:48 #1
Fejlen du linker til skyldes du har lagt billedet inde i dit paragraph tag, den har ingen mulighed for at tekstombryde som du ønsker. Flyt indhold fra teksten under billedet til samme paragraph som du ønsker tekstombrydning omkring.

/JJ
Avatar billede wonderbaum Nybegynder
21. december 2007 - 11:00 #2
Det er desværre bare ikke så nemt for selvom jeg forsøger med shift+enter, så laves der ikke linebreaks med en paragraph i stedet. Og af en eller anden grund er jeg ikke i stand til at få lov til at skrive den code jeg vil have i code fanen. Det bliver bare over-ruled.
Avatar billede jokkejensen Novice
21. december 2007 - 11:01 #3
Så lig billedet ind før du skriver noget tekst.

/JJ
Avatar billede wonderbaum Nybegynder
21. december 2007 - 11:08 #4
Det resulterer så desværre bare i at billedet havner i sin egen paragraph og dermed tvinger alt tekst ned under billedet. Jeg vil jo netop gerne have at teksten kan stå ved siden af billedet også.
Avatar billede jokkejensen Novice
21. december 2007 - 11:44 #5
Jeps..

Men dit problem er at den editor du nu må arbejde i er råden..

Det er der ikke så meget at gøre ved ud over:

1: Kopier: "Som eksempel kan nævnes en tur jeg var på i december 2006, hvor jeg talte med en hindu. For det er det normalt at man har en “prik” i panden og farven på denne prik har forskellig betydning." og op i det paragraph som billedet ligger i.

2: Opret det i en tabel.

Du bliver nød til at benytte de få redskaber der er til at ligge indhold på.

Skal det rammes med CSS, eller andet - vil selectoren blive så skummel jeg ikke kan garenterer at det ikke påvirker andet. Ligegyldigt hvad, kan et billede der ligger inde i et tag ikke floate uden wrapperen omkring gør det.
Avatar billede wonderbaum Nybegynder
21. december 2007 - 12:32 #6
Løsning var at slette "clear: both;" delen i CSS filen hvor nedenstående stod:

.post_content p {
clear: both;
margin-bottom: 10px;
margin-top: 0px;

Du skal alligevel have mange tak for hjælpen, så du får pointene alligevel.
Avatar billede wonderbaum Nybegynder
21. december 2007 - 12:34 #7
Hvis jeg altså kan finde ud af at dele dem ud... :)
Avatar billede jokkejensen Novice
21. december 2007 - 14:04 #8
Nej tak, ikke hvis jeg ikke kom med det korrekte svar :)

Lig selv et svar og accepter det..

Beklager jeg ikke gik lidt dybere ned, clear both, er en lidt underlig proberty at tilegne sine paragraph's

/JJ