Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 20:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

To computere på nettet via router

Hey alle...
Har et stort problem. Mig og min kammerat skal på nettet via min router. Jeg har en bærbar med vista og han har en pc med XP.
Af en eller årsag kan min kammerat ikke komme på nettet, men det kan jeg... Når han sætter det til siger den: Har begrænset eller ingen forbindelse... Hvordan kan det være....? PLEASE hjælp...

MVH MschultzN
Avatar billede stampeho Nybegynder
19. december 2007 - 20:24 #1
Har du tjekket om han er i forbindelse til routeren:

Endten via cmd.exe --> ipconfig

eller ved at logge ind på routeren?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 20:36 #2
Hvordan logger jeg ind på computeren?
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
19. december 2007 - 21:01 #3
Er det trådløst eller med kabel?

Er du sikker på det er en router og ikke en hub? Hvis det er en hub og du kun har en ipadresse kan i ikke vær 2 på på samme tid.

Prøv at genstarte med kablet i, uden at din pc er sat til.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:04 #4
Det er en router, 100 %. Modemet går ind i routeren og begge vores computere er sat til routeren med kabel... Har haft det til at virke før...
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
19. december 2007 - 21:14 #5
Har du prøvet at genstarte xp-maskinen med dit kabel sat i? Det kunne jo være at kablet var defekt
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:16 #6
Jamen har haft det til at virke for et par uger siden med samme computere og samme kabler...
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:17 #7
Når nu jeg går ned i start-netværk og højreklikker på det ikon der hedder Internet Gateway Device som burde være routeren og trykker på egenskaber så står der at IP adressen er ::1  ??????
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:30 #8
???
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
19. december 2007 - 21:31 #9
du nævnte at den siger: Har begrænset eller ingen forbindelse - du burde kunne klikke på den kommentar og derefter få mulighed for at klikke på reparer. Prøv det
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:32 #10
Jamen det virker som om  min router ikke har nogen ip adresse mere... Hvordan får den det igen?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2007 - 21:36 #11
for det virker nemlig ik når man reparere den
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
20. december 2007 - 17:48 #12
Prøv at klikke på start
derefter på opret forbindelse til (den er lige over printere og faxenheder)
klik på vis alle forbindelser

Hvad viser den?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 15:27 #13
Great