Avatar billede jhjorsal Mester
14. december 2007 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PDA guide for dummies

Jeg syntes egentlig at jeg har rimelig godt styr på pc'er i alt almindelighed men nu har jeg så anskaffet mig en PDA Pocket pc IPAQ rx 3715 (godtnok brugt så ikke helt ny) Jeg har fået den til at kommunikere med både wifi til trådløst netværk og bluetooth til mobilen samt fået sat en email konto op så jeg kan sende og modtage via begge kommunikationskanaler.
Dernæst installerede jeg Activesync v 3.7 som fulgte med til pda'en, jeg får undervejs at min outlook 2000 ikke dur og den vil installere 2002 i stedet for og når det er gjort skulle den synkronisere men den går altid istå ved tasks hvor den skriver attension requried
Nu vil jeg så bl.a. gerne installere en browser der kan fortolke javascript og valgte Netfront v3.4 som kan køre trial version indtil 29 feb 2008, en cab fil som jeg har læst mig til skulle overføres til pda'en og installeres derfra, det virker ikke - den siger det er en ugyldig cab fil. Dernæst ville jeg installere en sms sender fra microsoft, en exe fil, den burde kunne installeres fra min pc, direkte på pda'en men hvis jeg kører den, bliver exe filen bare installeret på pc'en
Jeg syntes umiddelbart ikke der er meget der lykkedes er der nogen der kan guide
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2007 - 17:29 #1
Jeg tror du skulle skille dine spørgsmål lidt ad - det er lidt overvældende at skulle svare på det hele.

Ang. ActiveSync, er verion 3,7 en MEGET gammel version. Den nyeste er vist oppe på 4.5 - og den er til gratis download hos MicroSoft. Det er et rigtig godt udgangspunkt for at løse dine øvrige problemer.

Jeg ved ikke hvor gammel 3715´erens operativsystem er - men Windows Mobile 2003 kunne være et godt bud. Mange nyere programmer kræver Windows Mobile 5 eller 6 - så måske kunne det være årsagen i de andre to tilfælde...
Avatar billede jhjorsal Mester
16. december 2007 - 21:21 #2
Men hvis jeg vælger en nyere Activesync skal jeg vel have Outlook 2003
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2007 - 09:19 #3
Det kommer vist noget an på, om du har købt den i en fysisk butik, eller over internettet.

Så vidt jeg husker, skal du, når det drejer sig om en fysisk butik, aflevere den i butikken. Hvis du sender den direkte til reperation, vil du have skulle aftale med butikken på forhånd, hvem der betaler - men butikken vil være i sin ret til at forlange at du betaler, ligesom du er i din ret til at insistere på at butikken sender den defekte telefon ind.

Er det over internettet, er du bedre stillet. Her skal butikken dække forsendelsesomkostningerne - mig bekendt ubetinget.

Butikken plejer at have 2-3 forsøg til at reperere en mobil.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2007 - 09:22 #4
Det var dog bizart - ovenstående var et svar på et spørgsmål jeg svarede på i går... - absolut ikke hvad jeg netop skrev (Jeg går ud fra jeg fik Copy/Paseted det ind ved en fejl)...

Det rigtige svar her var:

Der er mig bekendt ingen sammenhæng mellem ActiveSync og versionen af Outlook. Jeg har kunder der kører Outlook2000 og ActiveSync 4.5 uden problemer.

Kunne det tænkes det var Outlook versionen på din PDA der skulle opgraderes (Det har jeg aldrig været ude for - men det kunne jo tænkes).

Du kan jo altid prøve at installere ActiveSync 4,5. Skulle den lave problemer og kræve noget opgraderet, kan den jo altid afinstalleres igen...
Avatar billede jhjorsal Mester
23. december 2007 - 09:11 #5
Super det hjalp med AS 4.5 nu kan jeg da synkronisere post men det med at installere programmer kniber stadig, jeg har dog fundet en anden browser "opera" som kunne installeres så fremganhsmetodem må jo være rigtig, så lig et svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2007 - 12:49 #6
Kommer her...

Jeg gætter altså på, at de programmer du prøver at installere, og som ikke virker, kræver et nyere operativsystem end det du kører på.
Og da man ikke - eller i bedste fald yderst besværligt - kan opgradere operativsystemet, er der vist ikke noget at gøre, andet end at finde alternativer (eller købe en ny PDA :-)