Avatar billede j-kid Praktikant
14. december 2007 - 10:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette valideringsregel for import af data i tabel

Hej eksperter

Jeg har et problem.

En tabel (1) skal indhente oplysninger fra en anden sammenkædet tabel (2).

I tabel 1 er der kun én nøgle, hvorimod der kan være flere nøgler i tabel 2.

Eksempel:
Tabel 1

Nøgle  Felt1  Felt2  Felt3  Felt4
1      Bla1  Bla2  Bla3  Bla4

Tabel 2

Nøgle  Felt0  Felt1  Felt2  Felt3  Felt4
1      1      Bla1  Bla2  Bla3  Bla4
1      2      [Tom]  [Tom]  [Tom]  [Tom]

Som det ses er jeg interesseret i at hente de linier fra tabel 2 hvor felt1-4 ikke er tomme. Dvs. det er de linier hvor felt0 er = 1. Imidlertid er det ikke alle nøgler, hvor der findes en linie hvor felt0 = 1.
Det jeg efterlyser er en kode, der som 1 prioritet indhenter de linier, hvor felt0 = 1. Findes dette ikke skal der indhentes en af de øvrige linier hvor nøglen passer.
Jeg har forsøgt, at indsætte en valideringsregel som sætter felt0 = 1. Problemet er, at systemet går i sort, når det støder på en linie, hvor der ikke er en felt0 = 1.
Nogen der har et bud? Hvis ja, så skær det venligst lidt ud i pap. Er ikke super stærk i Access.

På forhånd tak!

Mvh. Jakob
Avatar billede j-kid Praktikant
14. december 2007 - 10:02 #1
Hov. Kan se at eksemplerne er rykket lidt rundt. Håber I kan tyde det :-)
Avatar billede j-kid Praktikant
17. december 2007 - 13:55 #2
Slet ingen der har et bud?
Avatar billede j-kid Praktikant
23. november 2010 - 10:25 #3
Lukker