Avatar billede superraider Nybegynder
13. december 2007 - 21:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linq, datasource, listview og database udtræk.

<asp:LinqDataSource ID="LinqDataSource1" runat="server" ContextTypeName="NewsDataContext"
        TableName="tt13_News" OrderBy="DateCreated desc">
    </asp:LinqDataSource>

Jeg har et listview der bygger på ovenstående datasource, som bygger på en LINQ to SQL class, hvor der er added 2 tabeller.
tt13_News og tt13_Users
Pt hiver jeg bare tt13_news tabellen ud. Et af kollonerne deri er er UserID, som er en int der fortæller mig hvem der har skrevet posten,. Hvis jeg så gerne vil hive den userinformation ud fra tt13_Users? Skal jeg så oprette en LinqDatasource mere, eller er der en måde at få det hele med i det samme udtræk?
Avatar billede superraider Nybegynder
13. december 2007 - 21:44 #1
Sorry, fandt ud af det.
2 måder, oprette assosiationen i Linq to SQL classen, eller lave relationship i databasen
Avatar billede superraider Nybegynder
13. december 2007 - 22:16 #2
Doh, virker ikke aligvel.
<%# Eval("tt13_User.FirstName") %> returner bare ingenting. tom string
Avatar billede superraider Nybegynder
13. december 2007 - 22:19 #3
Hmm, kunne ikke bruge select *.
    Select="new (Body, tt13_User, ImagePath, Header, DateCreated)">