Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 11:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Linq, error

Error    1    The type or namespace name 'Linq' does not exist in the namespace 'System.Data' (are you missing an assembly reference?)    E:\totaltips13\wwwroot\App_Code\News.designer.cs    16    19    E:\totaltips13\wwwroot\

Det virkede fint, og så lige pluselig, uden at have ændret noget, så begynder jeg at få fejl på hver linje hvor System.Data.Linq er brugt?
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 11:36 #1
Hmm, virker igen. Underlig nok, ved jeg ikke hva der var galt.

Point ka så gå til ham der ka svare hva mit problem er her:
http://www.s-web.dk/tt13/
Det virker fint når jeg ctrl+f5 i visual studio, men ikke når jeg smider det op på min host
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 11:38 #2
Min News.dbml ligger i app_code folderen, har dog ingen refferencer til den i nogle af de andre filer, hvis det er problemet, er ikke så meget inde i asp.net endnu
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 11:51 #3
Flyttede min App_Code folder ud til root på hosten, og ny fejl kommer nu. hvis nogen ser det
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2007 - 11:56 #4
Linq - er det ikke kun til .NET 3.5 - http://www.s-web.dk/tt13/ viser en fejl med .NET 2.0
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 11:58 #5
hmm, min host skulle understytte .net 3.5 :( må lige brokke mig
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 12:16 #6
Men ved dog ikke helt, den sidste fejl har ikke så meget med linq at gøre?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. december 2007 - 18:56 #7
Sakset fra din "Show Detailed Compiler Output"

Microsoft (R) Visual C# 2005 Compiler version 8.00.50727.1433
for Microsoft (R) Windows (R) 2005 Framework version 2.0.50727
Copyright (C) Microsoft Corporation 2001-2005. All rights reserved.

Compileren er altså den fra 2005 og frameworket er 2.0.

Compile-fejlen skyldes i øvrigt at "partielle metoder" også er en ny feature med C# 3.0 / .Net 3.5. Det har ganske rigtigt ikke direkte noget med LINQ at gøre, men bliver her brugt i den sammenhæng.
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 19:40 #8
Oki, tak, ka smide det efter min host udbyder. Smid bare et svar hvis i vil have point. Ellers tak for svaret
Avatar billede nielle Nybegynder
12. december 2007 - 19:42 #9
Springer over på denne her, og det er jeg 99.999% sikker på at erikjacobsen også gør.

Så smid du bare selv et svar og tag dine point tilbage igen. Men ellers tak for tilbudet. :^)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2007 - 19:53 #10
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 20:08 #11
Jeg skulle oprette et virtuel dir til min folder som jeg havde siden liggende i
Avatar billede superraider Nybegynder
12. december 2007 - 20:08 #12
a