Avatar billede superraider Nybegynder
11. december 2007 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

user og roles.

Jeg sidder og er lige startet med asp.net, og vil til at se lidt på user logins til mit site. Det kan jo gøres meget nemt, men vil gerne vide lidt mere om hva der egentlig sker, derfor har jeg en række spørgsmål.

Jeg har set en lille video om at sætte en provider op i web.config. Er der en eller anden nem måde at få oprettet de tabeller som de komponenter i .net framworked bruger, i min egen database.

Jeg har en database til min host, og sad og tænkte på om jeg skal bruge de tabeller til alle mine sits, tilfølje et sub_aspnet_Users til hver tabel pr site? eller bare benytte de samme tabeller til alle mine sub sites?

Nogle gode links til at lave custom login modules og det tilhørende database, connections og alt det der er også meget velkommen.
Avatar billede superraider Nybegynder
11. december 2007 - 21:16 #1
Hvis jeg kigger på providers, i admin tool tingen i visual studio.
så er den sat til AspNetSqlProvider. Hvis jeg så går ned og kigger i min web.config så er der ingenting ligende dette.

På samme måde, ka ikke finde noget kode der refferere til den database som den lavede i app_data folderen etc ved at bruge de default ting til login i asp.net.

Tror ikke helt jeg har forstået det.
Avatar billede 2c Nybegynder
13. december 2007 - 14:41 #2
For at oprette tabellerne skal du køre en fil der hedder: aspnet_regsql.exe
Derefter kan du pege på den database tabellerne skal oprettes.

På min PC lægger filen her: C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regsql.exe
Avatar billede 2c Nybegynder
13. december 2007 - 14:42 #3
For at bruge users og roles skal du skrive således i din web.config:

    <remove name="LocalSqlServer"/>
        <add name="LocalSqlServer" connectionString="Server=xxx;UID=zzz;PWD=yyy;initial catalog=yyy"/>
Avatar billede superraider Nybegynder
13. december 2007 - 20:44 #4
Tak, glemte helt den her, jeg fandt ud af det med connect string, og ved ikke helt endnu om jeg vil lave mit eget login. Men smid bare et svar hvis du vil have point.
Avatar billede 2c Nybegynder
14. december 2007 - 08:21 #5
ok :-)