Avatar billede driogan Nybegynder
11. december 2007 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pakke snifning

Heysa, well jeg er i gang med at sidde og lege med lidt pakke snifning, på mit netværk og jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der er af forskellige gode programmer til det, lige pt sidder jeg og leget lidt med,

Wireshark,

Nogen som har nogen andre gode ideer til nogen gode programmer ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2007 - 15:09 #1
Helt grundlæggende bør du bruge programmer som TCPDUMP/WINDump til dette. Dette (Linux/Windows) kommandolinieværktøj er utroligt stærkt og kan næsten alt hvad du ønsker at snifning.

Der er laver en grafisk flade til begge styresystemer der baserer sig på TCPDUmp og det hedder etherel/wireshark. Denne flade har fordele og ulemper der gør at du er nødt til at kunne bruge værktøjet både med og uden fladen på hvis du skal kunne alt
Avatar billede zinuss Nybegynder
12. december 2007 - 16:24 #2
Generelt bruger jeg Packetyzer, det er Ethereal, men pakke editering og gensendelse af disse.
TCPdump bruger jeg også engang imellem
Avatar billede driogan Nybegynder
18. december 2007 - 11:47 #3
super