Avatar billede stingfury Nybegynder
08. december 2007 - 18:15 Der er 8 kommentarer

XP tager 3 minutter om at boote, hænger ved splash screen

Hejsa,

Har lige fået min nye computer op at køre, men pludselig er den 3 minutter om at boote Windows, det meste af tiden hænger den bare ved "Windows starter"

Har søgt efter lignende problemer og løsninger, men det har ikke hjulpet af fjerne alle tjenester i MSConfig.
Jeg fandt og downloadede programmet "bootlogXP" for at finde ud af hvad det var som tog så lang tid,
her er et billede:

[IMG]http://i53.photobucket.com/albums/g78/Heinzdaddy/bootlog1.jpg[/IMG]

det lader til at følgende tager en helvedes tid om at loade:
[B]
System
Winlogon.exe
services.exe
spoolsv.exe
nvsvc32.exe
svchost.exe (flere af denne)
[/B]

Nogen der har ideer om hvad der lige går galt her?

Alle former for hjælp og forslag er velkommen.

Mvh.
Avatar billede stingfury Nybegynder
08. december 2007 - 18:16 #1
08. december 2007 - 18:44 #2
... bare for en go' ordens skyld - du har altså fuldt formateret, instaleret OG OG alle WindowsUpdate elementer OG OG fornuftige sikkerhedsprogram(mer) ???
08. december 2007 - 18:45 #3
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede stingfury Nybegynder
08. december 2007 - 19:53 #4
Jeg kører med SP2 med alle updates, har scannet efter malware med både Ad-aware 2007 og Avast! Antivirus, lige lidt hjælper det.

Kørte bootlogXP igen, og denne gang fandt den kun af svchost.exe filerne som tog lang tid, mens nogle programtider var reduceret og andre var blevet større..

Se screenshot:
http://i53.photobucket.com/albums/g78/Heinzdaddy/bootlog2.jpg

Kørte også en diskdefragmentering uden at det hjalp, skidtet tager stadig flere minutter om at boote.
Avatar billede stingfury Nybegynder
08. december 2007 - 19:56 #5
By the way, grunden til at mine sætninger lyder mærkelige nogle gange, er at jeg ikke helt har vænnet mig til at bruge et normalt tastatur, er vant til at bruge bærbar :)
Avatar billede stingfury Nybegynder
08. december 2007 - 21:31 #6
Tja, pludselig startede den op på 36 sekunder, og jeg har ikke ændret på noget. Temmelig mærkelig verden vi lever i..
Avatar billede Jensen DK Novice
09. december 2007 - 07:33 #7
http://www.ccleaner.com/download hent dette program og kør en rens og en gang problemer, bare sig ja til at slette det den finder, det er muligt at problemer skal køre flere gange.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:57 #8
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar