Avatar billede macho Praktikant
06. december 2007 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tekst skal vælges ved nyt dokument

Hejsa,

mit problem ligger i, at jeg gerne vil have oprettet en word-skabelon, hvor brugeren, som åbner den som et nyt dokument, SKAL vælge en bestemt tekst (1 ud af f.eks. 4 muligheder), som er foruddefineret i f.eks. en drop-down boks. Denne valgte tekst, skal så stå øverst og neders på samtlige sider, altså i både sidehoved og -fod.

Der skal nok noget makro eller andet smart til, men jeg kan ikke selv gennemskue det.

??
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. december 2007 - 23:11 #1
Ja, det skal der. Du skal oprette en dialogboks med en comboboks, hvor du fylder de tekster i, som brugeren kan vælge imellem (eller evt. en forkortelse af en slags, alt efter hvor lange dine tekster er). Derudover selvfølgelig en OK-knap, hvor du tjekker, om listindex på comboboxen <> -1 (så er der valgt en tekst/værdi), inden du går videre i koden.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. december 2007 - 23:12 #2
Hov forresten - placér kode i Document_New, der kalder din dialogboks/userform. Så bliver den vist, når brugeren laver et nyt dokument baseret på den skabelon.
Avatar billede macho Praktikant
06. december 2007 - 23:21 #3
Ups... word-haj, det bliver jeg nok aldrig. Kan du rimeligt nemt guide mig igennem, hvordan dette skal gøres?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. december 2007 - 23:25 #4
Så må du lige give mig et fingerpeg om, hvad du kan selv af makro/dialogboks osv.
Avatar billede macho Praktikant
06. december 2007 - 23:32 #5
Jeg kan INTET makro og INTET dialogbokse. Kan kun lave alm. word-arbejde med formularer m.v.... er jeg for langt ude?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
06. december 2007 - 23:48 #6
Din idé er god nok, men lidt vba-kunnen er næsten en forudsætning. Men du kan jo være heldig, at der kommer en anden bruger forbi, som kan guide dig fuldstændig step-by-step. Pøj-pøj.
Avatar billede macho Praktikant
31. januar 2008 - 21:51 #7
Lukker...