Avatar billede droa Novice
04. december 2007 - 11:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette en SQL bruger med begrænset adgang?

Jeg ville gerne lige høre, om hvordan jeg kunne oprette en "SQL" bruger, med begrænset adgang?

jeg har en database kaldet "dd_manual" det er den eneste datakilde han skal kunne få adgang til.. samt overhovedet og kunne se..

kan man gøre, så intet andet kommer frem (eller serveren taler over sig, med flere databaser?)

mange tak

vis i er vindlige nok til og fortælle hvordan man gør det for MSSQL Express med "Server management studio express"?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2007 - 00:04 #1
security
logins
højre klik
new
bla bla

databases
xxxx
security
users
højre klik
new

og så kan du sætte adgangen i table properties under permissions
Avatar billede droa Novice
05. december 2007 - 09:37 #2
mange tak.. nu virker det perfekt :)
point?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2007 - 19:03 #3
svar kommer her