Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. december 2007 - 00:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LogOut af bruger fra kode

Hejsa...

Jeg bruger Login kontrollen i asp.net 2.0...og det fungerer fint!
Brugeren kan logge ind og ud via denne...

Men hvordan logger jeg programmatisk en bruger ud fra koden af?

Mvh. PabloPablo
Avatar billede kennedk Nybegynder
03. december 2007 - 08:20 #1
Jeg vil tro at denne kode vil virke:
FormsAuthentication.SignOut();
            HttpContext.Current.Response.Redirect(HttpContext.Current.Request.RawUrl);
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. december 2007 - 12:35 #2
Det ser ud til at virke!
Nu er det sådan, at jeg ikke reelt sletter en bruger fra min site, når de sletter deres profil, men blot markerer den som slettet i mine egne tabeller.
Men det gør jo, at bruger reelt set stadig kan logge ind...hvordan gør jeg så en bruger ikke slettes men bare ikke længere kan logge ind på mit site??

Jeg har prøvet med følgende:

Membership.GetUser(User.Identity.Name).IsApproved = false;

Men det ser ikke ud til at have nogen effekt...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. december 2007 - 16:36 #3
Jeg manglede lige kaldet til databasen! Nu spiller det.

MembershipUser userInfo = Membership.GetUser(User.Identity.Name);
userInfo.IsApproved = false;
Membership.UpdateUser(userInfo);

Læg blot et svar og få dine points for det jeg spurgte om i første om gang :)
Avatar billede kennedk Nybegynder
03. december 2007 - 23:22 #4
:)