Avatar billede idiotbarn Nybegynder
30. november 2007 - 19:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

.net 3.5 sammen med 2.0 og 1.1

Hej
Er det muligt at have både .net 1.1, 2.0 og 3.5 frameworket kørende på samme webserver?

Hvis ja, er der så nogen der har en guide til hvordan man gør? Jeg har før haft problemer med at få 1.1 og 2.0 til at køre sammen (2.0 overskriver 1.1)

Mvh
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. november 2007 - 19:24 #1
Det skulle gerne være sådan, at forskellige .NET-versioner kan køre sammen, når blot der ikke køres forskellige versioner i samme Application Pool.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
30. november 2007 - 19:35 #2
Når du opretter et nyt website på din server skal du huske at vælge hvilken version af frameworket du vil bruge og så skulle det køre uden problemer.

Hvis ikke det gør det kan det godt være du skal lave en reinstallation af diverse framework.

Jeg har alle 3 versioner kørende på min server her i huset og det virker fint når bare jeg husker at sætte den rigtige version ;o)

Håber det hjælper dig lidt på vej.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
30. november 2007 - 19:42 #3
Med 1.1 vs 2.0 havde jeg lidt problemet at når jeg installerede 2.0 oven i 1.1, kunne man ikke vælge at webstedet skulle køre på andet end 2.0. Gjorde du noget specielt for at få dem til at køre, eller hænger det sammen med ens app. pools?

Mvh
Avatar billede karl-koder Nybegynder
30. november 2007 - 19:56 #4
Nej jeg har ikke gjort noget specielt andet end at vælge det fra dropdown listen under egenskaber for dit website.

Men hvis version 1.1 ikke er der er jeg ret sikker på at der er sket noget i forbindelse med installationene af version 2.0

Har du tjekket under tilføj/fjern programmer om du har begge liggende ?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
30. november 2007 - 20:11 #5
den fjernede 1.1 installationen, men det kører nu (outsourcede problemet ;)), men hvis 3.5 giver de samme problemer, hører i nok fra mig ;)

Jeg holder den lige åben indtil det kører... (og tak for hjælpen)
Avatar billede karl-koder Nybegynder
30. november 2007 - 20:24 #6
Ok, jeg havde det lidt på fornemmelsen at det var der problemet lå ;o)
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
04. december 2007 - 19:32 #7
SÅ kom problemet alligevel ;)
Jeg har en server hvor der er installeret framework 1.1, 2.0, 3.0 og 3.5
De står alle sammen inde under tilføj/fjern MEN... når jeg opretter et websted, kan jeg ikke vælge hvilken version jeg vil bruge (tab'en er der ikke)
Jeg har oprettet en ny App. pool til hver, men hvad gør jeg nu?

Mvh
Avatar billede karl-koder Nybegynder
04. december 2007 - 19:58 #8
Har du prøvet at afinstallere dem alle sammen og køre dem på igen ?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
04. december 2007 - 21:05 #9
Nej... sidste gang jeg forsøgte mig, overskrev den nye version den gamle, uden nogen form for mulige indstillinger? Er der ikke andre måder?
Mvh
Avatar billede karl-koder Nybegynder
04. december 2007 - 21:16 #10
Jeg havde same problem med at jeg ikke kunne vælge de forskellige frameworks da jeg installerede .net 2.0 det eneste der hjalp dengang var at fjerne alt og gen installere både 1.1 og 2.0
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
04. december 2007 - 23:10 #11
hmmm... nu har jeg prøvet at installere frameworkes'ne, forfra, bagfra og én af gangen med opdateringer og med:
http://redmondmag.com/columns/print.asp?EditorialsID=1484
og jeg kan stadig ikke vælge mellem flere?

Er du sikker på installationerne ikke skal hedde noget specielt?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. januar 2008 - 13:15 #12
Problemet var 64bit versionen af windows... skiftede til 32bit, og så var der ikke problemer