Avatar billede mulemule Nybegynder
30. november 2007 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blokere adgang til ms sql fra web.

Hej .

Hvis man sætter en server op som får internet forbindesel ind uden Router. Dvs så at der bliver lyttet på alle porte.

Kan man så alligevel opsætte sin SQL server, så at den kun kan kommunikere med ting som ligger på localhost ?, altså så at den under ingen omstændigheder kan rammes udefra.

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2007 - 13:40 #1
kun named pipes og ingen TCP/IP måske ?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2007 - 13:43 #2
en firewall burde også klare sagerne...
Avatar billede mulemule Nybegynder
30. november 2007 - 14:09 #3
Ej det går ikke med software firewall. Så skal der sku en router på forbindelsen så den er helt lukket af.

Tak for svar, svar i svar for point.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. november 2007 - 14:22 #4
Så er det vel arne der skal svare, windows authentication kunne også bare benyttes.

/JJ
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2007 - 15:03 #5
win auth only er efter min mening ikke sikkert nok - en buffer overflow vulneravility og bang
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2007 - 15:04 #6
en router koster kun få hundrede kroner (dog mere i prof udgaver)

og et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2007 - 15:04 #7
om igen
Avatar billede mulemule Nybegynder
22. januar 2008 - 16:03 #8
Hov jeg klikkede forkert på afvist, lig et svar igen , sorry.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2008 - 16:15 #9
svar