Avatar billede lasserasch Juniormester
28. november 2007 - 15:32 Der er 1 løsning

Replikering af en database mellem en MSSQL og SQLEXPRESS server.

Hejsa.

Jeg forsøger uden held at sætte en replikering op mellem 2 SQL servere.

Den ene er en MSSQL som kører på en Windows 2003 server. Der er her hoveddatabasen ligger.

Jeg vil så gerne have en PC med en SQLExpress til at modtage databasen via en transactional puclication...

jeg synes jeg har sådan nogenlunde styr på fremgangsmetoden.

Men hver gang min MS SQL server forsøger at forbinde til min SQL Express server, får jeg følgende fejl :

Login failed for user 'NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON'.
(Source: TPSMPM-LR\SQLEXPRESS (Data source); Error number: 18456)

Men hvor angiver man logon oplysningerne? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg kan angive disse oplysninger.

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
28. november 2007 - 16:12 #1
Nå, jeg fandt selv ud af det. Der var selvfølgelig et sted MEGET MEGET MEGET langt inde på MSSQL serveren, hvor brugernavn kunne angives.

/Lasse