Avatar billede hkb-x Nybegynder
23. november 2007 - 15:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

similar_text() funktion

Jeg leder efter en mysql funktion der fungerer ligesom php's similar_text(): http://dk.php.net/manual/en/function.similar-text.php

MEn jeg har kun kunnet finde en og den er ikke i ren sql men i c så den kan jeg ikke bruge... Nogen der ved hvor jeg kan finde en i sql?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
23. november 2007 - 15:21 #1
eller er der nogle der kan returnere de 2 .so filer fra denne pakke: http://empyrean.lib.ndsu.nodak.edu/~nem/mysql/udf/dludf.cgi?ckey=38
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2007 - 17:53 #2
Kan du ikke bruge SOUNDEX()? I.e.

SELECT felt FROM table WHERE SOUNDEX(felt) = SOUNDEX('noget')

Eller

SELECT felt FROM table WHERE felt SOUNDS LIKE 'noget'

?
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2007 - 17:54 #3
(Den virker kun korrekt på engelsk, ved ikke om det også er tilfældet med similar_text)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. november 2007 - 17:56 #4
Sorry, læste lige similar_text - den beregner jo kun forskellen - Så det er ikke sikkert du kan bruge soundex :)
Avatar billede hkb-x Nybegynder
03. december 2007 - 12:11 #5
nej... jeg skal bruge similar_text()... Hverken levenshtein() eller soundex() giver et lige så godt resultat... De giver goderesultater men ikke helt det samme...

Lige nu kører jeg en løsining hvor jeg først sorterer groft i mysql med levenshtein() og så kører alle resultater igennem med phps similar_text()... Det virker men er lidt tungere og mere kluntet..
Avatar billede hkb-x Nybegynder
21. februar 2008 - 18:42 #6
har fundet en metode

LUKKET