Avatar billede x-pander Nybegynder
23. november 2007 - 13:03 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

asp.net kalender på meget lidt plads

Hej.

Jeg skal have en kalender i asp.net til at åbne sig når jeg trykker på et link eller en knap, da pladsen er knap.

Kommunikationen fra kalenderen og til databasen går jeg ikke ud fra er specielt svært, så hvis der er nogle der ved hvordan jeg får kalenderen ned på en linies plads som så åbner op i fuld størrelse, så ville det hjælpe meget.

På forhånd tak.
Avatar billede ladyhawke Novice
23. november 2007 - 13:12 #1
Avatar billede neoman Novice
23. november 2007 - 13:15 #2
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 09:32 #3
ladyhawke, det giver fint mening alt det som han viser i artiklen, især det at køre scripts udenom code behind'en så man undgår post back.

Men jeg synes ikke han forklarer hvordan man får kontrollen fra .ascx-filen over på ens egen evt. default.aspx-fil.

Ved du det?

Ellers så virker det faktisk godt nok.
Avatar billede ladyhawke Novice
26. november 2007 - 09:40 #4
jeg har ikke lige mulighed for at kigge på det nu... Hvis du stadig har brug for at vide det og Onkel Google ikke har give svaret i morgen, så sig lige til igen...
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 09:45 #5
neoman, jeg må sige det ser MEGET spændende ud det forslag der. Hvordan kommer man igang med Ajax?
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 09:46 #6
Det er iorden ladyhawke. Jeg prøver lige at kigge lidt på det Ajax der i mellemtiden.
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 09:49 #7
neoman - og er det nødvendigt for klienten at have Ajax installeret også?
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 10:25 #8
Tror jeg har det nu. Allerførst selfølgelig hent Ajax derefter, pak filerne AjaxControlToolkit.dll og AjaxControlToolkit.pdb ud fra ./SampleWebSite/Bin og læg dem ind i projektets bin-mappe.

Så har man adgang til Ajax-kontrollerne.

neoman smid et svar. :)
Avatar billede neoman Novice
26. november 2007 - 11:46 #9
:P
Avatar billede neoman Novice
26. november 2007 - 11:51 #10
OBS:
Jeg ved ikke helt hvad status er i Ajax på validatorer og updatepanels - hidtil har man måttet downloade et separat sæt af Validators, fordi de indbyggede ikke kørte med AJAX. Det har de formentligt fået fixet i NET 3.5, som har fået AJAX indbygget.
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 11:54 #11
Jeg har set en intro-tut til Ajax og deres updatepanels ser ud til at virke helt perfekt, selv i 2005'eren af Visual Studio.

Men jeg må sige det er lidt mærkeligt at installere. Udover det skal der så ligges en script manager ind efter <content> på siden PLUS der skal køres en register i toppen af dokumentet til at finde Ajax-kontrollerne.

Men det er dæleme et spændende område, så tak for hjælpen. Så lærte man jo også noget nyt i dag. :)
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 11:55 #12
Avatar billede ladyhawke Novice
26. november 2007 - 12:21 #13
ok, du kunne ikke bruge artiklen til noget...
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 12:50 #14
Nej desværre, det virker ikke nær så tiltalende mere efter jeg så hvad Ajax er for noget. Så kan jeg også holde mig til vb.net-sproget.

Men tak for deltagelsen alligevel.
Avatar billede ladyhawke Novice
26. november 2007 - 13:01 #15
AJAX er ganske lækkert, men du behøver ikke undgå VB.NET hvis du ikke laver AJAX, men da du ikke lige skrev at det var hvad du foretrak, brugte jeg bare min foretrukne .NET variant som eksempel.
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 13:22 #16
Hmm okay. Men er slet ikke sikker på hvad <script> gør direkte på en test.aspx-side. Der blev jo ikke angivet noget sprog og det med at skrive kode direkte i i aspx-filen, har jeg kun prøvet da jeg startede på .net hvor jeg ikke brugte code-behind.
Avatar billede ladyhawke Novice
26. november 2007 - 13:37 #17
i html koden gør <script> ikke andet end at indsætte noget kode af den type som angives i tag'et det er der ikke noget underligt i... Hvis man ikke skriver hvilken type/sprog det er, så bruger den det der er angivet som default i page directive
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 14:23 #18
Okay, så var det derfor den ikke godkendte min kode, når jeg skrev koden i C# el.lign. når det nu var et vb.net-dokument.
Avatar billede ladyhawke Novice
26. november 2007 - 14:33 #19
givet, men uanset: god fornøjelse med projektet
Avatar billede x-pander Nybegynder
26. november 2007 - 15:15 #20
Jo tak. Selvom jeg nu har siddet i to timer med en fejl der bare ikke kan gennemskues... Men sådan er det jo :P
Tager 5 minutters frisk luft...