Avatar billede bergses Nybegynder
23. november 2007 - 11:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammensætning af Membership provider asp.net 2.0. og datakilde.

Hej Ekspertpanel.

Jeg har i en skoleopgave, der går ud på at lave en webbutik to problemer, der begge er koncentreret omkring membership provideren.

Jeg har lavet en konstruktion, hvor jeg har importeret en række tabeller til standard-databasen og koblet skidtet sammen gennem UserID. Det virker fint.

Problem 1: Jeg har udarbejdet min egen "create user" wizard som via
SqlMembershipProvider membProvider = (SqlMembershipProvider)Membership.Provider;
customer.CustomerEmail = emailtxt.Text;
...

kan oprette en hel bruger i min "egen del" af databasen. Mit problem kommer så, når jeg skal logge ind!

Response.Write(Membership.ValidateUser(txtUsername, txtPassword));

Giver mig et "false" hver gang. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor det ikke virker. Mine bud er noget med krypteringen af password, der ikke dekrypteres rigtigt, men på den anden side har jeg jo ikke pillet ved den del, der er genereret af membership provideren.

Problem 2: Det her spørgsmål er nok lidt bredere, men jeg giver jer en chance :) Efter at have arbejdet på skidtet et stykke tid, og uden problemer med debugging, så ville jeg lige uploade applikationen. Men her kommer jeg for alvor i problemer. Jeg får følgende fejl:
Line 10:     <system.web>
Line 11:         <customErrors mode="Off"></customErrors>
Line 12:         <roleManager enabled="true" defaultProvider="JabRoles">
Line 13:             <providers>
Line 14:                 <clear/>

Min webconfig ser således ud:
<system.web>
        <customErrors mode="Off"></customErrors>
        <roleManager enabled="true" defaultProvider="JabRoles">
            <providers>
                <clear/>
                <add connectionStringName="JabConnection" applicationName="Jabsystems" name="JabRoles" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider"/>
            </providers>
        </roleManager>
        <membership defaultProvider="JabProvider">
            <providers>
                <clear/>
                <add name="JabProvider" connectionStringName="JabConnection" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" applicationName="Jabsystems" requiresUniqueEmail="false" passwordFormat="Hashed" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="7" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10" passwordStrengthRegularExpression="" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"/>
            </providers>
        </membership>
        <authentication mode="Forms">
            <forms name=".ASPXAUTH"
                    defaultUrl ="default.aspx" protection="All"
                    timeout="30" path="/" requireSSL="false" slidingExpiration="true"
                    cookieless="UseDeviceProfile" domain ="" enableCrossAppRedirects="false">
                <credentials passwordFormat="SHA1" />
            </forms>

        </authentication>

        <authorization>

            <allow users="*"/>
        </authorization>
        <compilation debug="true"/></system.web>

</configuration>

Jeg har tre roller, Kunde, Ekspedient og administrator, men de er ikke blevet tildelt nogle rettigheder endnu.

Håber ikke det var for stor en mundfuld... på forhånd mange tak:) mvh.
Avatar billede ieconfig Nybegynder
24. november 2007 - 12:41 #1
1. Du kan ikke "dekrypte" et Hashed password - det er One-way. Afhængig af hvordan du har importeret dine passwords skal du sætte din webconfig (passwordFormat).

2. pass
Avatar billede neoman Novice
24. november 2007 - 13:32 #2
2. det plejer at hjælpe hvis man viser, foruden hvor fejlen indtraf, også fejlmeddelelsens tekst
Avatar billede bergses Nybegynder
26. november 2007 - 15:41 #3
hej igen.

Jeg har overgivet mig og customized Create Userwizard. Desværre. Men jeg forklarede mig nok heller ikke særligt godt.

Mht. upload problemer så er det blevet løst. Tak alligevel.