Avatar billede ken.j Nybegynder
22. november 2007 - 20:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan denne skærm bruges som tv

Hej Alle..

Kan denne skærm jeg har bruges som tv...

Fladskærm, Dell 2007WFP 20.1",

http://accessories.euro.dell.com/sna/products/Sk%c3%a6rme/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=59201
Avatar billede thov Forsker
23. november 2007 - 01:11 #1
Det skulle der ikke være noget i vejen for.
Skærmen har DVI-D, s-video og composite indgange, så en computer eller et apparat med en TV-tuner i, kan vise billeder på den.
Avatar billede ken.j Nybegynder
23. november 2007 - 17:42 #2
så hvis jeg vil se TV på min skærm her.. hvordan gør jeg så det?
Avatar billede thov Forsker
24. november 2007 - 04:29 #3
Ja, så må du anskaffe en tuner (USB eller PCI). Tunerne lavet af Hauppauge er helt ok :-)
Har du antenne på taget, så skal tuneren være med DVB-T (digitaltuner) - de analoge sendere lukker nemlig (de sidste i 2009).
Avatar billede ken.j Nybegynder
24. november 2007 - 11:26 #4
jeg ahr bare kabel tv... hehe det er det eneste jeg ved.. hehe
Avatar billede thov Forsker
24. november 2007 - 16:17 #5
Ok, så er der frit slaw på alle hylder :-)
Her er en PCI tuner http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=149038
og her er en USB http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=200870

Kabel-TV forbindelsen er analog, og computer-tuneren tilsluttes bare med et alm. 75 Ohm coax kabel.
Avatar billede ken.j Nybegynder
24. november 2007 - 19:57 #6
med den der USB.. skal jeg sætte den i skærmen og så bare den vej eller skal det være i gemmen pc'en at jeg skal se tv..
Avatar billede thov Forsker
25. november 2007 - 05:45 #7
Det skal være igennem computeren.
Avatar billede ken.j Nybegynder
25. november 2007 - 21:08 #8
okay... hvad er så bedst..?

kortet eller USB
Avatar billede thov Forsker
25. november 2007 - 22:06 #9
Det mest fleksible er USB - den passer til alle typer af computere, og kan flyttes rundt på få sekunder.
Billedkvaliteten er der ingen forskel på.
Avatar billede ken.j Nybegynder
13. september 2008 - 19:59 #10
lukket