Avatar billede j-kid Praktikant
22. november 2007 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel der sletter markering i checkbox m. værdien SAND

Hej

Har en tabel med en kolonne hvor værdien er enten SAND/FALSK via en checkbox. Jeg vil gerne lave en forespørgsel der retter alle disse checkbox'e til værdien FALSK. Hvordan gør jeg det?

Mvh. Jakob
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2007 - 09:38 #1
UPDATE tblName SET ColumnName = 0
Avatar billede j-kid Praktikant
22. november 2007 - 09:47 #2
Hej Terry

Garanteret rigtigt men hvor/hvordan indsætter jeg koden? Jeg er ikke super stærk i access endnu.

Hvilken type forespørgsel? Indsættes der under kriterier?
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2007 - 10:00 #3
Make a new query and open in SQL view then just copy the SQL into the query. Then alter the tbLName and ColmnName to the correct names
Avatar billede j-kid Praktikant
22. november 2007 - 10:03 #4
Tror du har misforstået spørgsmålet. Som jeg læser din kode er det kolonnenavnet du sætter til 0. Er dette korrekt?

Anyway. Jeg tror jeg har løst problemt selv. Har lavet en opdateringsforespørgsel hvor jeg trækker kolonnenavnet ned og angiver feltet opdater til: SetValue = 0. Det virker tilsyneladende. Men dit svar gav mig idéen. Tak for hjælpen :)
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2007 - 10:09 #5
Thanks

Actually this SQL (in a query) is the same as a opdateringsforespørgsel
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2007 - 10:10 #6
"... Som jeg læser din kode er det kolonnenavnet du sætter til 0. Er dette korrekt?"

Yes, thats what an update query does.
Avatar billede j-kid Praktikant
22. november 2007 - 10:25 #7
Jo. Men i dette tilfælde var det ikke kolonnenavnet der skulle ændres. Det var værdien SAND/FALSK i rækkerne nedefter der alle skulle sættes til 0. Nå men problemet er løst!
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2007 - 10:32 #8