Avatar billede donkazz Nybegynder
21. november 2007 - 15:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Performance - HTML i SQL'en eller ved udtræk?

Hej alle!

Et performance minded spørgsmål:

Hvad er hurtigst / bedst, kun at hive de nødvendige informationer ud af databasen og så via. server scriptet generere f.eks. linkstrengen ELLER at gøre det via SQL'en, altså "SELECT '<a href=&quot;'+ link.id + '>link</a>' AS theLink" ?

Det skal ses i et større perspektiv hvor mange sider fra forskellige webservere laver udtræk fra én central database.

Mvh.
Kasper
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. november 2007 - 15:18 #1
Jeg vil tro det er en smule hurtigere at lade scriptet generere strengen, fordi der så er langt mindre data der skal fyres gennem databaseforbindelsen. Det er dog ikke noget jeg har afprøvet, og det afhænger vel også til en vis grad af hvordan scriptet (og scriptsproget) er programmeret.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2007 - 15:33 #2
Jeg vil ogsaa tro at app er marginalt hurtigere end database til string konkatanering.

Men der er en lang mere vigtig grund til at lave det i app.

HTML hoerer hjemme i presentation layer ikke i data access layer / data tier.

Det bliver meget svaert at lave en paen struktur i koden, hvis man lader databasen
generere HTML.
Avatar billede donkazz Nybegynder
21. november 2007 - 15:49 #3
Det er 2 fornuftige svar, så jeg holder mig til app generering. :-D

Tak for hjælpen og de hurtige svar! Smid nogle svar så I kan få de point der
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2007 - 22:41 #4
svar
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. november 2007 - 23:04 #5
Værsgo :)