Avatar billede th1 Nybegynder
19. november 2007 - 22:28 Der er 4 kommentarer

Kunne vælge mange kategorier på en gang

Hejsa jeg har en blog. men som den er nu så kan man kun vælge en kategori.

Jeg vil gerne kunne vælge mange fra en ListBox . Jeg kan godt finde ud af at liste alle min kategorier i ListBoxen men jeg ved ikke hvordan jeg skal få alle de valgte kategorier ind i databasen.

Jeg ved heller ikke hvordan jeg skal få alle kategorerne ud igen :S

På forhånd tak
Avatar billede neoman Novice
19. november 2007 - 23:21 #1
Der er faktisk gode eksempler på en masse ting på msdn : http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.listbox.selectionmode(VS.80).aspx

Du kan finde info for en kontrol ved at google på klassenavn +members, så i dit tilfælde "listbox  members", vælge den rigtige version af .net, og så kigge på de properities/methods der er.
Avatar billede th1 Nybegynder
20. november 2007 - 00:02 #2
Det er ikke problemet at få tingene ind i listen som jeg fortalte overfor. Men problemet  er at få alle de valgte kategorier (hvor jeg vil så have deres id) ind i DataBasen og så få de valgte kategorier trukket ud som tilhører til bloggen.
Avatar billede a1a1 Novice
20. november 2007 - 00:12 #3
hvis din listbox indeholder id'er (tal) fra databasen

kan du skrive noget ala
select * from <tabel> where categoryId IN (1,2,3,4)

kan ikke lige huske præsist hvordan de "leveres" (i gl. asp kan du nøjes med IN (request.form("categoryId"))
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2007 - 08:10 #4
where categoryid = 1 AND 3 ... ?