Avatar billede nesdam Nybegynder
19. november 2007 - 17:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows Media player og album cover

Min Windows Media Player er sat til at vise album cover ved afspilning. Nogle musiknumre har "ingen album cover". Derfor viser afspilleren tilsyneladende et tilfældigt valgt cover eller i hvert fald et forkert. Er der en mappe eller lign. hvor jeg kan slette eller ændre coverne.
Avatar billede tjacob Juniormester
19. november 2007 - 18:24 #1
Allerførst:
Dette er en kategori der handler om "Eksperten" som websted - generelt.
Altså: Det er ikke her du skal stille konkrete spørgsmål om f.eks. WMP. De ville passe bedre i denne kategori: http://www.eksperten.dk/spm/Generelt-IT/Audio/ -for eksempel.

Men, nu du har lavet spm her:

Når WMP står til at vise Albumcovers, så viser den et billede der er indlejret i MP3-filen i et ID3 tag. Hvis dette tag ikke er til stede (eller er tom), så burde WMP vise standard billedet, hvilket er (såvidt jeg husker) et billede af en node -tænk: musik. Muligvis (afhængig af dine indstillinger), vil WMP gå på nettet, og forsøge at finde  et billede af det Album den mener der bliver afspillet. Det kan også være her fejlen opstår hvis de andre tags er forkerte; (især Kunstner og Titel).

Derfor: Enten er din Windows Media Player fucked up, eller også ligger der et forkert billede som en ID3 tag i MP3-filen, -dette kan rettes hvis du i WMP afspiller filen, og går ind i "Bibliotek" og finder filen, højreklikker på den og vælger "Avanceret koderedigering". I den dialogboks der popper op, kan du vælge fanen "Billeder" og se de billeder der er indlejret i den.
Avatar billede nesdam Nybegynder
02. marts 2009 - 19:46 #2
lukker spørgsmålet