Avatar billede elsbeth Nybegynder
19. november 2007 - 11:55 Der er 18 kommentarer

Virus: Trojan.Dldr.Stration.A Hvordan kommer jeg af med den?

Jeg har en inficeret fil: clean_dns.exe
Sti: C\Program Files\MzVistaForce.

Jeg bruger Antivirus BullGard, som hver gang jeg tænder computeren og har brugt den et par minutter, stopper denne fil. Men hvordan kommer man af med den? Den lader sig nemlig ikke slette - og det skal den muligvis heller ikke kunne, men den er inficeret og kan åbenbart ikke renses væk.
Avatar billede tonygk Nybegynder
19. november 2007 - 12:41 #1
Her er info om "malware" du har på maskinen og værktøj som kan fjerne det.
http://research.sunbelt-software.com/threatdisplay.aspx?name=Trojan.Dldr.Stration.A&threatid=155032
19. november 2007 - 12:48 #2
... der kan let være mere end nævnte MzVistaForce/clean_dns.exe !!!

Derfor ... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe
Avatar billede justrace Novice
20. november 2007 - 00:56 #3
26. november 2007 - 11:51 #4
???
Avatar billede elsbeth Nybegynder
26. november 2007 - 14:06 #5
Jeg har gjort som du har anbefalet. Så vidt jeg kan se, er jeg kommet af med min malware. Men jeg har i stedet fået en anden, idet CounterSpy tilsyneladende ikke kender virusprogrammet BullGuard, som jeg bruger. CounterSpy påstår, at "bullguard.exe is adding sites to or removing sites from Internet Explorer's Security Zone".
Men da CounterSpy har opfyldt sin mision, kan jeg måske blot fjerne dette program, og komme af med det nye onde, som er værre end min malware, da boxen med meddelelsen hele tiden fornyer sig selv.
Avatar billede elsbeth Nybegynder
26. november 2007 - 14:10 #6
Jeg kunne desværre ikke benytte mig af det anbefalede, da det ikke er til Windows Vista. Men tak for forslaget.
Avatar billede elsbeth Nybegynder
26. november 2007 - 14:11 #7
Jeg har gjort som du har anbefalet. Så vidt jeg kan se, er jeg kommet af med min malware. Men jeg har i stedet fået en anden, idet CounterSpy tilsyneladende ikke kender virusprogrammet BullGuard, som jeg bruger. CounterSpy påstår, at "bullguard.exe is adding sites to or removing sites from Internet Explorer's Security Zone".
Men da CounterSpy har opfyldt sin mision, kan jeg måske blot fjerne dette program, og komme af med det nye onde, som er værre end min malware, da boxen med meddelelsen hele tiden fornyer sig selv.
Avatar billede elsbeth Nybegynder
26. november 2007 - 14:27 #8
Til tonygk.

Min Malware er dukket op igen. Den var blot længere om det denne gang end den plejer at være. CounterSpy har ikke kunnet fjerne den.
Avatar billede tonygh Nybegynder
26. november 2007 - 15:15 #9
Hvis du har muligheden vil jeg stærk anbefale at du reinstallere din maskine, da det ser lidt mystisk ud.
NB. Du behøver ikke skrive dine kommenter som svar. Det er beregnet til at vi skal give dig et svar og du har muligheden for at acceptere (give point)eller afvise det.
Når du synes at en har svaret rigtigt og du fik problemet løst, kan du bede personen at sende et svar, og så kan du give vedkommende point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2007 - 20:14 #10
tonygh> Reinstallering er vist lige groft nok, da der jo ikke rigtigt er prøvet noget... :)

elsbeth> http://www.eksperten.dk/artikler/1123 - kør denne igennem og kom med resultaterne fra div. logs så ser vi om ikke vi kan fjerne det den vej.
Avatar billede justrace Novice
26. november 2007 - 23:12 #11
Klap nu lige hesten, antivirus-programmer kalder næsten altid hinanden "virus", da de indeholder en kode magen til den virus de skal finde, og den kalder det andet program for virus da det jo ikke kan vide det er et andet virusprogram. Kør derfor altid kun med et program.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2007 - 10:43 #12
Der køres IKKE med 2 x antivirus!
Avatar billede justrace Novice
27. november 2007 - 11:07 #13
Kommentar: elsbeth 26/11-2007 14:06:52. Er det ikke det der er beskrevet der? Eller tager jeg fejl af et eller andet?
Avatar billede elsbeth Nybegynder
27. november 2007 - 11:13 #14
Til justrace: Jeg har kun eet virusprogram på PC og det er BullGuard.
Avatar billede justrace Novice
27. november 2007 - 11:16 #15
Ok, men jeg kom også bare med en forklaring på hvorfor CounterSpy kommer med den melding.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2007 - 11:46 #16
Counterspy er jo ikke antivirus :)
Avatar billede justrace Novice
27. november 2007 - 11:52 #17
Næh, men derfor kigger den jo alligevel efter skadelig kode. :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2007 - 16:52 #18
Ja, men ikke virus :)