Avatar billede lasserasch Juniormester
16. november 2007 - 20:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gennemtvinge en opdatering af et gridview. Hvordan?

Hejsa.

Jeg har en knap. Når den trykkes, så indsættes en record i min sql database.

Min da knaptrykket ikke laver et postback så bliver mit gridview ikke opdateret automatisk.

Derfor vil jeg høre om man kan tvinge et gridview til at geindlæse sine data?

Har forsøgt "bare" at redirecte til samme side. Men hvis jeg gør det, så er postback = false, og så bliver alle mine andre controls på siden genindlæst også, og det vil jeg helst ikke ha'.

/Lasse
Avatar billede torotune Nybegynder
16. november 2007 - 21:51 #1
Kan du ikke i samme funktion som den der kaldes når der trykkes på knappen, til sidste lave noget:

gridview1.databind()

Eller der eksekveres måske overhovedet ikke noget serverkode når du trykker på din knap?
Avatar billede lasserasch Juniormester
16. november 2007 - 22:27 #2
Jo, alt koden som udføres ved knaptryk, er på server siden.
Har klaret den med en nødløsning.

Ved knaptryk, laver jeg nu en "GridView1.UpdateRow(0, true);"
og har så bare en fake update sætning i mit gridview, der hedder noget ala "update tabel set user = '' where id = 0)"

Og da ingen har id 0 sker der ikke noget ved det. Og herefter opdaterer gridviewet sig.

Men det er jo klart ikke den rigtige løsning.

Jo gridview1.databind() virkede. er først ved at sætte mig ind i hvordan et gridview virker... så kan godt være spørgsmålet måske  var lidt dumt....

Tak for hjælpen! Smid svar for points!

/Lasse
Avatar billede suppenudel Nybegynder
18. november 2007 - 15:09 #3
Godt det virkede bedre end nødløsningen :-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. november 2007 - 18:28 #4
Det var da flabet at sende et svar og håbe at jeg kommer til at give dig points suppenudel...

Glem det, du har jo intet med dette spørgsmål/løsning at gøre.

Torotune, sender du et svar! takker...
Avatar billede torotune Nybegynder
24. november 2007 - 00:34 #5
Sorry, det er min fejl :-) Vi sidder flere og arbejder ved de samme maskiner, så en af de andre var logget ind og jeg troede det var min session da jeg smed et svar.. Men smider lige et igen her, fra mit eget - og godt det virkede :-D