Avatar billede mandolin Nybegynder
16. november 2007 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværket accepterer ikke Mac-adresse

Hej Eksperter

Jeg har 2 computere, en stationær og en bærbar, som begge kører på windows XP.

Min bærbare computer køre fint på det trådløse netværk herhjemme. Jeg må have 2 computere på netværket (grundet noget terrorlovgivning), hvilket gør at jeg skifter mellem min ps3 og stationære computer på netværket. Skiftet foregår således, at jeg går ind på min udbyders side og hhv. sletter den ene mac-adresse og erstatter med den mac-adresse der nu skal på nettet.

Når jeg taster en ipconfig/all på min bærbare, kan jeg se at den mac adresse, der er registreret, er den som tilhører mit trådløse netværkskort og altså ikke computerens mac-adresse. Det virker fint som det skal.

Problemet med den stationære er, at nå jeg registrere selve det trådløse netværkskorts adresse, så vil den simpelhent ikke forbinde til internettet. Jeg kan se på min connection agent (ikke den der følger med windows), at der er kontakt til den trådløse forbindelse, men den vil ikke forbinde uagtet om jeg har registreret mac-adressen på min udbyders hjemmeside.

Såfremt jeg registrerer selve maskinens mac-adresse kan jeg komme på nettet, men kun til min udbyders hjemmeside, der brokker sig over at denne computer ikke bliver genkendt. Her bliver der så gjort opmærksom på mit netværkkorts mac-adresse... men det er jo netop denne der ikke kan forbinde til nettet!.

I grove træk: Registrerer jeg selve maskinens mac-adresse, brokker nettet sig over ikke at kende computeren, da denne giver sig til kende med netkortets mac-adresse.
Registrerer jeg netværkkortets mac-adresse kan jeg ikke komme på nettet overhovedet.

Er der nogen teknisk mindede personer der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. november 2007 - 19:59 #1
Hvorfor bruger du ikke en router?
Avatar billede mandolin Nybegynder
16. november 2007 - 20:33 #2
Det er også planen på sigt. Men som studerende må man prioritere sine likvider engang imellem ;-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. november 2007 - 20:50 #3
Det er snart jul :)
Avatar billede mandolin Nybegynder
16. november 2007 - 21:06 #4
Netop, planen på sigt :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 08:09 #5
Har du opdateret driver til dit netkort?

Prøv evt. at frigive/forny ipadresse med ipconfig /release og ipconfig /renew
Avatar billede mandolin Nybegynder
17. november 2007 - 08:33 #6
Jeg giver det et forsøg når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg vænner tilbage.
Avatar billede mandolin Nybegynder
17. november 2007 - 15:37 #7
Opdaterede mit netkorts drivere, og nu virker det.

Ret besynderligt, før i tiden kørte den stationære på sin egen mac-adresse og ikke netkortets... det virkede fint.

Hvis du lægger et svar ind, så accepterer jeg
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. november 2007 - 15:44 #8
Værsgo :)