Avatar billede xexon Nybegynder
15. november 2007 - 15:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kørsel af .exe fil fra C#

Hejsa,
Jeg har en trial license på Symantec Scan Engine som jeg skal bruge til at scanne nogle filer med der bliver uploadet af brugere på en webside. Den kører ved hjælp af en command line dvs en exe fil der skal eksekveres med nogle parametre.
På min egen maskine var det i starten ikke noget problem at køre den, men pludselig fik jeg en "System.ComponentModel.Win32Exception: Adgang nægtet" på .exe filen. Jeg kunne ikke få det til at virke igen og lavede derfor en ny solution og satte det op som det var inden fejlen. Det kørte igen men efter en genstart kom samme fejl.
Solutionen kører .NET 1.1 da det er en gammel hjemmeside det skal køre på.

Jeg har indtil videre brugt:
System.Diagnostics.Process.Start("e:/ssecls.exe", "-server oxygen21:1344 -log e:/test.log e:/test.txt");
til at køre exe filen med.

Findes der en bedre måde at ekskvere exe filer på fra C#? Og hvad kan bevirke at jeg efter et stykke tid ikke har mulighed for at tilgå filen længere? Det virker meget mystisk, så jeg håber der er nogen der har en idé :)

På forhånd tak :D
--Michael
Avatar billede xexon Nybegynder
15. november 2007 - 15:27 #1
Som extra kommentar, efter fejlen er opstået, kan jeg ikke køre nogle exe filer overhovedet fra en .NET app.
Avatar billede xexon Nybegynder
19. november 2007 - 09:20 #2
Problemet er ikke opstået igen, og det virker nu som om jeg ikke kan genskabe det, hvilket vel sådan set er godt nok. Dog er jeg kommet til et nyt problem :(
Min opstart af en exe fil fra C#: System.Diagnostics.Process.Start("e:/ssecls.exe", "-server oxygen21:1344 -log e:/test.log e:/test.txt");
virker fint på min lokale maskine, men når jeg kører det på en W2003 server, afslutter programmet med en exit code 4, The System cannot open the file. Det er desværre ikke en kode 5: Access Denied. Er der nogen der har nogle idéer til dette?
For god ordens skyld har jeg dog tilføjet både IUSR, ASPNET og NETWORK SERVICE read rettigheder til min exe fil.
Avatar billede xexon Nybegynder
07. december 2007 - 11:16 #3
asd