Avatar billede larsoeberg Nybegynder
15. november 2007 - 10:01 Der er 14 kommentarer

luk pc helt .

min nye hp købt i føtex, vil ikke lukke helt ned trykke "luk computer" men kører stadigvæk med svag summer og lys i grøn knap bagpå.,er der noget jeg kan gøre andet en at slukke stikkontakt.
15. november 2007 - 10:58 #1
Mange computer systemer - og for den sags skyld også diverse TV, Monitorer, DVD spiller, ... - kører hele tiden med en form for standby power on som du oplever. Men du burde ikke kunne _høre_ noget som helst...

http://www.dongenergy.dk/privat/stroemninger/saveenergi/Sparetips/Spar+p%c3%a5+standby/Spar+paa+standby.htm
Avatar billede larsoeberg Nybegynder
15. november 2007 - 11:03 #2
nej men syntes dey træls, og dem summer nok til at det kan være svært at sove i, kan hører køler der summer, og et lille tændt grønt lys bag på pc
Avatar billede venturer Nybegynder
15. november 2007 - 11:12 #3
Hvis du klikker på den røde knap i start menue, så bliver din maskine kun sat i "slumre" tilstand. Altså bliver den ikke helt slukket. Klik i stedet på den lille pil/trekant ved siden af hængelåsen og vælg herfra "luk computeren".

Inde i kontrolpanelet (Vedligeholdelse -> Strøm indstillinger) kan ændre indstillingerne så når du klikke på den røde, så slukke den rent faktisk.

Ved at pege på knappen (uden at klikke) kan du også se hvad der sker når du klikker.
Avatar billede larsoeberg Nybegynder
15. november 2007 - 11:13 #4
og det jo netop ikke standby, jeg vil , men istedet slukke helt..
15. november 2007 - 11:31 #5
Forsøg:
Hold POWER knappen inde i >10 sekunder. Burde så slukke "helt" ...
Avatar billede larsoeberg Nybegynder
15. november 2007 - 12:17 #6
køler og grøn lys, gå ikke ud....
Avatar billede venturer Nybegynder
15. november 2007 - 12:48 #7
Nemlig lars. Som standard sætter "sluk" knappen maskinen i Standby (slumre). Hvis du i stedet vælger "luk computer" så skulle den slukke helt. OG du har mulighed for at ændre "sluk" kanppen til rent faktisk at slukke maskinen. :)
Avatar billede larsoeberg Nybegynder
15. november 2007 - 13:10 #8
tror vi misforstår hinanden..jeg slukker trykker "luk computer" (LUKKER ALLE ÅBNE PROGRAMMER,LUKKER WINDOVS OG SLUKKER DEREFTER COMPUTER) men når det er gjort, kan jeg stadigvæk hører lille blæser, køler eller andet blive ved med en lille summen, og en lille grøn knap bag på pc, lyser også..når jeg så tænder igen starter den op som normalt ikke fra slumre tilstand
Avatar billede venturer Nybegynder
15. november 2007 - 14:58 #9
Ok. Dét var ikke hvad jeg forstod ud fra din oprindelige beskrivelse.

Det grønne lys før du sandsynligvis ikke væk (Det plejer at være netkortet).
Har du mulighed for at finde ud af hvilken blæser der er der bliver ved med at køre?Har du måske glemt at slukke for nogle eksterne diske som stadig står og kører?
15. november 2007 - 15:52 #10
... hvis du tar' strømmen helt (stikkontakt) og tænder igen efter >1 min. Starter "larmen" så igen med det samme ?
Avatar billede larsoeberg Nybegynder
16. november 2007 - 07:12 #11
ja hvis jeg trykke on på stikkontakt starter pc op automatisk...
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2007 - 07:46 #12
ved det ikke men kunne det ikke være noget med at wake on lan var aktiveret.
????
det med at blæseren kører er måske fordi stikket til blæseren i kabinettet er sat til på bunbdkortet og så vil den køre til strømmen er fjernet.
er med på en lytter
16. november 2007 - 07:57 #13
... i BIOS er visse gange et punkt alá
"Power On State"

Prøv at finde det ?

Load Default BIOS Setup ?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2013 - 11:45 #14
skal denne her ikke snart lukkes