Avatar billede thomasmyg Nybegynder
13. november 2007 - 23:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IIS som ftp, kan du?

Jeg har brug for lidt hjælp til at konfigurere min IIS som ftp, jeg kan godt konfigurere den til at kunne uploade til en server, men jeg har to web servere, begge køre IIS.

Da jeg ikke har den store erfaring med at nogen bruger eller kan finde ud af IIS som ftp, vil jeg tillade mig at vente med at komme med min forklaring.

Du skal bare kunne finde ud af IIS som ftp, så skal jeg nok komme med min problemstilling.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 00:33 #1
"Du skal bare kunne finde ud af IIS som ftp, så skal jeg nok komme med min problemstilling."

Der er nok ikke mange der kan det hele. Personligt vil jeg hellere se din problemstilling. Så skal jeg nok komme med et svar/kommentar, hvis jeg kan.
:-)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
15. november 2007 - 20:28 #2
100% enig, ingen ved alt og alting. Men jeg ved også at der ikke er mange der ved hvordan man bruger IIS' indbyggede ftp server, så derfor er mit spørgsmål som det er.

Men nu er du her og det betyder vel at du ved lidt om IIS' ftp server.

Jeg har to web-servere som begge køre IIS, den ene web-server(fra nu af web1) har også ftp aktiveret i IIS og virker fint når en bruger upload til site web-site. På min anden web-server(fra nu af web2) har jeg lige nu 2 sites kørende og der skulle brugerene gerne kunne uploade filer til deres site.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede lord_mike Nybegynder
21. november 2007 - 17:00 #3
Du kan logisk nok ikke have 2 individuelle servere, som kører samme port.

Derfor, vil jeg foreslå at oprette enten en virtuel mappe som peger ned på web2's mappe, som ligger i din ftp server. Eller at du opretter en ny ftp server som kører på en anden port.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. november 2007 - 17:54 #4
det er heller ikke meningen at jeg vil route port 21 til begge maskiner. som jeg skriver vil jeg bruge den ene server som ftp ud over iis og så vil jeg gerne kunne tilgå min anden web server gennem ftp'en på server 1 så man kan uploaqde sites til begge servere.
Avatar billede lord_mike Nybegynder
21. november 2007 - 18:27 #5
Altså.. Du har 2 servere (Fysisk)?

Er dog ikke helt med på hvad du vil...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. november 2007 - 18:34 #6
ja har to fysiske servere (web1)10.150.25.4 & (web2)10.150.25.5 har delt to mapper på web2 som jeg vil tilgå med min ftp fra web1
Avatar billede lord_mike Nybegynder
21. november 2007 - 18:43 #7
Så kan du (AFAIK) gøre en af flg.:

1. Lave 1 FTP server, og 2 virtuelle mapper der peger på web2
2. Lave 2 FTP servere, med home directory som web2's mapper
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. november 2007 - 20:31 #8
(AFAIK)????????
Avatar billede lord_mike Nybegynder
21. november 2007 - 20:42 #9
As Far As I Know
Så vidt jeg ved
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2008 - 21:54 #10
har aldrig fået det til og virke. Beklager jeg ikke har lukket spørgsmålet noget før. Lig et svar for jeres ulejlighed.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. august 2009 - 15:35 #11
Svaret kom aldrig, lukker spørgsmålet.