Avatar billede omn Mester
13. november 2007 - 15:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MySQL installation af helt uerfaren bruger ?

Jeg vil gerne konvertere min Acces til en SQL-database. Jeg er på helt bar bund.
Hvorfra downloader man en MySQL ?
Hvilken version skal man vælge ?
Jeg troede den var gratis - de jeg ser på nettet er ikke gratis ?

Er der en der lige kan lede mig på sporet ?

Vh. OMN
Avatar billede ladyhawke Novice
13. november 2007 - 15:33 #1
http://www.phpartikler.dk/artikler/installer.php

på den side er der også flere begynderartikler om MySQL, som i øvrigt normalt er gratis til privatbrug, men du kan læse mere om det på MySQL's hjemmeside
Avatar billede a1a1 Novice
13. november 2007 - 19:14 #2
mysql er gratis, men microsoft har også en gratis version af sql server, ms sql express, det vil nok være det smarteste for dig da du for det meste ikke skal ændre noget i din kode.

btw. så er access også en sql-database (den er "bare" "filbaseret")
Avatar billede a1a1 Novice
13. november 2007 - 19:22 #3
http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/bb410792.aspx

hvis du vælger "advanced" får du flere/bedre features, bl.a. fulltext indexing..

"problemet" med gratis versionen er at den "kun" kan bruge en cpu (en quad core er stadig kun en) og at din database max. må være 4GB (dvs. du må gerne have flere databaser men max. størrelse er 4GB pr. database), hvis din database bliver størrere er det nemt at opgradere til en "rigtig" sql server

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
13. november 2007 - 19:25 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2007 - 03:01 #5
MySQL kan hentes her:
  http://dev.mysql.com/downloads/mysql/5.0.html#win32

(jeg antager at du bruger Windows p.g.a. Access)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2007 - 03:05 #6
MySQL er gratis hvis du ikke videredistribuerer "linket" sammen med din egen software eller
hvis du videredistribuerer "linket" sammen med din egen open source software.

Du skal betale hvis hvis du videredistribuerer "linket" sammen med din egen closed  source software.

Det er sådan set ligegyldigt om det er privat eller kommerciel brug.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2008 - 04:51 #7
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede omn Mester
27. januar 2008 - 22:37 #8
Ja men hvordan er det lieg at jeg afslutter - og tildeler point.
Avatar billede omn Mester
27. januar 2008 - 22:45 #9
Hvordan får jeg afsluttet
Avatar billede omn Mester
19. september 2009 - 10:03 #10
tak