Avatar billede Skynet Mester
12. november 2007 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opret MSSQL

Hej

Det er helt nyt for mig at arbejde med SQL, plejer at bruge Access.

Når jeg starter et projekt i Visual Studio prøver jeg at oprette en SQL, men jeg kan ikke connecte til den. Er de nogle som kan give nogle råd til hvordan jeg starter op?

Er det muligt at åbne databasen på samme måde som access, og så redigere i den?

Vh Silas
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
12. november 2007 - 15:34 #1
Hvis du pjeler at bruge Access, kan du nok have glæde af at linke SQL tabeller til Access, og dermed bruge et kendt interface til at vedligeholde data.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
12. november 2007 - 15:45 #2
Visual Studio er nok ikke værktøjet til at vedligeholde database med. Det vil være bedre at bruge SQL Sever Management Studio.
Avatar billede Skynet Mester
22. august 2008 - 15:55 #3
hej igen, hvordan åbner jeg programmet :), har installeret det, men synes ikke at det er logisk hvordan jeg starter det
Avatar billede Skynet Mester
22. december 2010 - 18:15 #4
har fundet ud af det. smider du et svar lorentsnv?
Avatar billede Skynet Mester
05. januar 2011 - 19:32 #5
Så tager jeg det selv :o) - Skriv hvis du kommer tilbage, så skal jeg nok oprette en ny tråd med points til dig

Tak for hjælpen